Yetenek Sınavı Soruları ve yeterlilik

hayat hepsoruÖzel yetenek sınavları;  gördüğünüzü çizebilme yeteneğiniz ile hayal gücünüzü kullanarak çizebilme yeteneğinizi ölçer. Yetenek sınavına hazırlanırken deneyimli bir öğretici-yönlendirici gözetiminde, atölye ortamında çalışmakta yarar vardır. Genelde atölyelerde bir model olur ve canlı-cansız bu modellerden çizim yapılır. Kalem nasıl tutulur, çizgi nasıl atılır, anatomi, oran, orantı, 3 boyutlu algılayabilme, gördüğünü doğru aktarabilme gibi konular öğretilir yani doğru görüş geliştirilir. Kurs süresince verilen bilgi ve uygulamalarla, el becerisiyle desteklenmiş görsel hafıza yaratılır. Obje, taşıt, insan, hayvan vs hareketlerinin çizimlerini, doku etütlerini yaparak her öğrenci düzenli çalışma ile ezberlediği imgelerle dolu bir bellek arşivi edinir.  Sınavlarda, imgesel-hayali kompozisyonlarda kendi arşivinizde hazır bulunan bu imgeleri-figüranları kullanırsınız. Çünkü Kağıt yüzeyi sizin sahnenizdir. Sahnenizi tasarlarken deneyim ve gözlemlerinizden, bilgi ve uygulamalarla edindiğiniz bellek arşivinizden yararlanırsınız. Gösterebildiğiniz mantıksal her ayrıntı sizi yetenek sıralamasında bir üste taşır

7Kompozisyonu kurarken, resmin genelinden yola çıkarak önce hafif çizgilerle dış konturla taslak atmalısınız ki hatalar olursa anında silip düzeltebilesiniz. Daha sonra ayrıntılara girip, ışık-gölge tonlamaları işlenir. Ön plandaki dokular belirtilir. Orta planda grinin tonlamaları yapılır, arka planda çizgiler siluet halde bırakılır. Ya da arka plan koyu, ön plan açık tercih edilir. En son resmin netlemesi yapılır, yani en koyu ve en açıklar vurgulanarak resim bitirilir. Her biten çalışma sizi geliştirir. Çalışmalarınızı yarım bırakmamaya özen gösterin. Eksiklerinizin üzerine gidin;  drape, cam, metal, ahşap, plastik vs dokular, insan-hayvan anatomisi, portre, iç-dış mekan gibi karakalem desen tekniği çalışmalarında veya renk bilgisinde eksiğinizi en iyi siz bilirsiniz. Doğru görüşle çalışılmış, ustalardan örnek çalışmaları referans alın, pratiğinizi arttırın.

7Ayrıca, sınavda yeterli hale gelmek için kurs dışında yapmanız gerekenler:

 1- Kitap, dergi, gazete okuyun. Değişimleri yakından takip edin. Çizgi romanlardan ve filmlerden beğendiğiniz kareleri çizin.

2- Sinema, tiyatro ve sergi gibi etkinliklere gidin, hayal gücünüzü genişletmekte yardımcı olacaktır.

2- Farklı karakterleri inceleyin ve sürpriz değişkenliği olan kişileri gözlemleyin.

3- Soru sorun, meraklı olun. Belli kalıpları, yaşamı sorgulayın.

4- İyi bir dinleyici olun ve karşınızdaki kişinin yerine kendinizi koyarak düşünmeye çalışın, empati kurun.

5- İnsanlara ve her şeyi dikkatle gözlemleyin, kişiler, olaylar, renkler gibi. Günlük gelişen herhangi bir olayı “Nasıl resimleyebilirim?” diye düşünerek egzersizler yapın. Hayal kurup senaryolar yaratın. Hayal gücünüzü geliş tutun, sınırlamayın.

6- Aklınıza gelen herhangi bir şeyi anında not edin.

7- Kendi hayalinizi kurup senaryolar yaratın. Hayal gücünüzü geniş tutun, sınırlamayın.

8- Gündemi, güncel konuları takip edin, nasıl resimleyebileceğinizi düşünerek egzersizler yapın.

9- Her gün en az 10 dakika düzenli beyin jimnastiği yapın. Örneğin; Müzik dinleyin. Her tür müzikten anlam çıkarın. Sizi hüzünlendiren, neşelendiren anılar çıkacaktır. Onları hayalinizde canlandırın forma dönüştürün.

10- Sınav tarihine kadar kalemi elinizden bırakmayın, Eliniz kaleminize aşık olsun, her gördüğünüzü çizin. Etütleyin, Eskizleyin. Görsel Bellek arşivinize ne kadar çok obje doldurursanız, imgesel konuya uygun sahnenizi tasarlarken düşündükleriniz, aradığınız formlar size geri dönerek kağıda dökülür, sınavda zaman yetmedi kaygısı yaşamazsınız. Günde üç öğün çalışın, Her sabah 3 saat farklı obje ve doku çalışması yapın.  Öğleden sonra 3 saat  bir DESEN model ve imgesel çalışma yapın.

7İmgesel tasarım için yararlanabileceğiniz konu ve hazır çizimlerin olduğu site:

http://www.developmentart.com/

İmgesel Çizim İçin Kullanabileceğiniz Diğer Konular:

  1. Vazo ile çiçeklerin beraberliği
  2. Yemek yedikten sonra karnın içini çizin.
  3. Cennette beraberlik
  4. Öpmek istediğiniz bir şeyin resmi (köpek, kedi, bebek, arkadaşınız, anneniz vb.)
  5. Kendi sanat anlayışınızı resimleyin.
  6. Neden insanlar mezarlıkları ziyaret etmekten korkarlar.
  7. Bir kravat tasarımı yapın.
  8. Kendiniz için bir madalya tasarlayın. (En iyi yaptığınız şeye madalya takmak gibi)
  9. Başka bir gezegende şehir oluşturun.
  10. Bir oyuncak tasarlayın. Siz nasıl bir oyuncak isterdiniz?
  11. TV de göstermek için bir logo çizin.
  12. Kendini ya da birini 20 yaşında gösterecek figür ya da portre çizin. Tam tersi 70-80 yaş da olabilir.
  13. Bir ev hayal edin ve ona bahçe yapın.
  14. Geçit töreni çizin.
  15. Gitmek istediğiniz bir yeri hayal edip çizin.
  16. En sevdiğiniz bir filme poster hazırlayın.
  17. Bir şantiye çizin.
  18. Bir uçağın penceresinden görüntü çizin.
  19. Bir düğün töreni çizin, hayalinizdeki düğün töreni olabilir.
  20. Ziyaret etmek istediğiniz birinin resmini yapın.
  21. Bir bahçede böcek var, bahçeyle böceğin alışverişini hayal edin.
  22. Yer altında bir ev ve oradaki yaşamı çizin.
  23. Büyüteçle bakıldığında bir nesnenin nasıl bir görünüm alabileceğini hayal edin.
  24. Dünya seyahatine çıkmak istiyorsunuz. Nasıl bir tekneyle seyahat etmek istersiniz?

Güzel Sanatlarda Sınav Heyecanı: İlk Aşama Desen. Neler yapmalıyız? Sınav esnasındaki konuya yaklaşım, rahat hissetme ve iyi bir konsantrasyonun sağlanmasına giden yoldaki en yakın arkadaşımız; kullandığımız malzemeler bize güven verir…. GÜZEL SANATLARDA SINAV HEYACANI http://www.evetbenim.com/haber/yazdir.asp?ID=439

kitap

 SORULAR

Başarılı Örnek İmgesel Çalışmalar http://resimkurs.blogspot.com/

 

 

 -Forumlardan alıntılanmıştır-:

Ankara Gazi Üniversitesi: 2 aşamalıydı Canlı model çizimi ve imgeselde, “iki çocuklu yemek yiyen aile”

Süleyman Demirel Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi: 2 aşamalı canlı model yanında ekstra obje canlı çiçek vardı, imgeselde ise zincir ip ve demir parmaklıkla ilgili bir kompozisyon

-Hamam

-Cafe

-Pazar Yeri

-Aniden Yağmura Yakalanan İnsanlar: burada şemsiye çizen arkadaşlar direkt olarak elenmişlerdir nedeni ise aniden olması herkes hazırlıklı değildir

-Bir binadan diğer binaya atlayan kedi çizimi: burada perspektif ön plandadır alttan yukarı bakış…

1-Vazo ile çiçeklerin beraberliği

2-Yemek yedikten sonra karnın içini çizin

3-Cennette beraberlik

4-Öpmek istediğiniz bir şeyin resmi (köpek, kedi, bebek, arkadaşınız, anneniz vb..gibi)

5-Kendi sanat anlayışını resimle

6-Neden insanlar mezarlıkları ziyaret etmekten korkarlar.

7-Bir kravat tasarımı yapın

8-Kendiniz için bir madalya tasarlayın..(kendinizin en iyi yaptığınız şeye madalya takmak gibi)

9-Başka bir gezegende şehir oluşturun

10-Bir oyuncak tasarlayın..siz nasıl bir oyuncak isterdiniz mesela.

11-TV de göstermek için bir logo çizin

12-kendini yada birini 20 yaşında gösterecek figür yada portre çizin. Tam tersi 70-80 yaş da olabilir..

13-Bir ev hayal edin ve ona bahçe yapın.

14-Geçit töreni çizin

15-Gitmek istediğiniz bir yeri hayal edip çizin.

16-En sevdiğiniz bir filme poster hazırlayın.

17-Bir şantiye çizin

18-Bir uçağın penceresinden görüntü çizin

19-Bir düğün töreni çizin..hayalinizdeki düğün töreni olabilir.

20-Ziyaret etmek istediğiniz birinin resmini yapın.

21-Bir bahçede böcek var bahçeyle böceğin alışverişini hayal edin.

22-Yer altında bir ev ve oradaki yaşamı çizin

23-Büyüteçle bakıldığında bir nesnenin nasıl bir görünüm alabileceğini hayal edin.

24-Dünya seyahatine çıkmak istiyorsunuz..Nasıl bir tekneyle seyahat etmek istersiniz..

Kültür Üniversitesi 2011 özel Yetenek Sınavı 35×50

  1. aşamada kalem tutan el veya ambalaj olabilirmiş. 2. aşama mülakat.
  2. geçen sene çıkan soru Tahta mandal ve plastik bardak

 İçmimarlık bölümünde sorulan soru: zımba iki tane dosyanın bulunduğu hayalden bir mekan çiziniz.

 2012 sorusu: İçinde Şövale bulunan mekanı çizin 90 dk.

grafik bölümü için: örtü, Noel baba cücesi ve saksıda olan bol yapraklı bir bitki

grafik sınavından sonrada mülakat yapıldı ve sınavların sureleri 60 dk

2011 imgesel sorusu:

Bir okla yaralı kalbim

Boyacının sandığında;

Güvercinim kağıt helvasında;

Sevgilim kayığın burnunda;

Yarısı balık,

Yarısı insan;

ben miyim?

grafik tasarım sınavı için coca cola kutu veya coca cola cam şişesi tutan EL çizimi.

colanın amblemi hayalden çizilecek. daha sonra mülakat yapıldı.

İstanbul aydın üniversitesi 2011-2012 yetenek sınavı

Yangın tüpü çizdirildi, hemen ardından mülakat yapıldı.

2011 dokuz eylül soruları 35×50 kağıt, 3 saat

ilk aşama canlı modelden desen çalışması

2. aşamada sabah imgesel sınavı sorusunda bir metin verildi: “ Köpek terbiyecisi, en az 3 figür. Adam köpeği sopayla ve baltayla vurarak kafesinde kızdırıyor ve köpek dışarı çıkıyor sinirlenmiş bir biçimde ağzından salyalar akıyor…uzakta 2 kişi onları izliyor.

öğlen de ise: kağıt dağıttılar bellekten natürmort çizdik soru: ahşap sandalye, açık şemsiye ve bir çift çizme biri sandalyenin üzerinde diğeri yere düşmüş bir biçimde çizilecek.

Anadolu üniversitesi Güzel sanatlar bölüm sorularından bazıları..

Animasyon Bömümü: İhtiyar bir balıkçı sandalından daha büyük bir kılıç balığını yakalamaya çalışmasını 4 karede sinematografik bir gözlemle karakalemle resmediniz. (Süre:120 dk Not: kağıt yatay tutulacak ve 4 eşit parçaya bölünecektir.)

Seramik Bölümü: Verilen objeleri üç kat büyüterek gerçekçi bir gözlemle resmediniz.Objelerden çıkışlı seramik kullanım eşyası tasarlayıp kurşun kalemle çiziniz. (Objeler: kabuklu fıstık ve bir adet yaprak- Süre: 120 dk.  Kağıt yatay tutulacak; sol tarafta objeler sağ tarafta tasarım yer alacaktır.

Resim Bölümü: Enerji, Organik, zaman kavramlarını en az üç figür kullanarak resmediniz. (Süre: 120 dk  Kağıt yatay tutulacak ve kurşun kalem kullanılacaktır.)

Cam Bölümü: verilen objeleri üç kat büyüterek gerçekçi bir gözlemle resmediniz.Objelerden çıkışlı bir kullanım eşyası tasarlayıp kurşun kalemle resmediniz.(Objeler: bamya ve ucu çengelli üzerinde somon ve halka geçirilmiş uzun ve kalın bir vida.

(Süre: 120 dk  Kağıt yatay tutulacaktır; sol tarafta objeler sağ tarafta tasarım yer alacaktır..)

Heykel Bölümü: verilen objeyi kağıdı dik tutarak 5 kat büyütülmüş halde gerçekçi bir gözlemle yansıtınız.(Süre: 40 dk)

Gördüğünüz objenin üç boyutlu modellemesini yapınız (Süre 80 dk)

İç mimarlık Bölümü: Kolon, Oyun ve zaman kavramlarını üç figür kullanarak resmediniz

Baskı Bölümü: Klasik soru, üzerinde renk ayrımları olan bir model çizimi

Beykent Üniversitesi 2011 sınav sorusu

Oturan Model Çizimi.

Tors + Küp Çizimi

grafik, iletişim, tekstil bölümlerine  %25 burs veriyor. Okula girdikten sonra eylül ayında %100 bursluluk sınavı vardır. çizimine güvenen arkadaşlar bu sınava girebilirler. genelde 8 ila 10 kişi alıyorlar.

Yeditepe Üniversitesi 2011 Sınav Sorusu

Sınav 10’da başladı ve 12 civarı bitti.

Ortaya bir tane dolap koydular. Yerden 1 m yüksekliği vardı tahminen. Üst çekmecesini çektiler ve alt kapağını da açtılar. Bunu çizmemizi ve dolabın üstüne hayalden su dolu bir sürahi ve su bardağı çizmemizi istediler.   35×50 kağıt kullandık.

Yeditepe mülakat soruları-Görsel İletişimde Test halinde gelen sorulardan birkaçı:

RGB nedir?

Dpi nedir?

altın oran kaçtır?

inci küpeli kız kimin eseridir?

Sultanahmet Camisinin kaç minaresi vardır?

bir kitap sorup yazarını istemişlerdi…

Bal, süt, yumurta filminden ödül alan hangisidir?

uluslararası film festivalinde ilk ödül alan Türk yönetmen kimdir?

Hangi bölüme girmek istiyorsun, o meslekle ilgili düşüncelerin ve mezun olduğunda ne yapmak istersin?

Sence grafik veya görsel iletişim nedir?

Yaşadığın çevredeki önemli eserler nelerdir? Çevrenizle ilgilimisiniz diye sınayabiliyorlar. Örn. Üsküdar’daki mimar Sinan eserlerini sordular

Başka okulda sınava girecek misin? Sorusunun yanıtı burslu girmek isteyenlerin bursluluklarını etkileyebilir…

7Mülakat için önerilen sorular.

 28.06.2012 İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş Sorusu

90 dakika 35×50 Modelden desen çalışması

60 dakika 35×50 Alışveriş yapan en az 3 insan figürlü kompozisyon.

Okan Üni. Yetenek sınav sorusu

Tek aşamalı bir sınav ve soru şu: Masanın üzerinde yaklaşık 30x30cm beyaz fotobloktan yapılmış küp, üzerinde metal çöp kutusu ve küpün yanında 25x25cm ebatlarında (tahmini) çıtalardan yapılmış içi boş ahşap küp. Süre 1.5 saat ve 35×50 kağıt

FOTOĞRAF BÖLÜMÜ SORULARI

Mimar Sinan klasik yetenek sınavını uyguluyor sadece fotoğraf öğrencileri desen sınavından muaf. Yazılı genel kültür sınavının soruları:

Home filminin yönetmeni kimdir?

Fotoğrafın icadından günümüze kaç yıl geçmiştir?

Camera Lucida’nın yazarı kimdir?

Bilgi üniversitesi

Test usulü 100 soruluk güncel sorulardan oluşan bir genel kültür testi yapıyor

Aynı gün içinde bu sınavdan geçenleri 10 dakikalık bir yetenek sınavına sokuyor. Bu sınav her sene farklı oluyor. Daha önce girenlerin önüne bir sürü geometrik şekil vermişler ve onlardan bir şey inşaa etmelerini istemişler. Sınavda, enteresan bir defter verip çizgi film çizmeniz istendi. Burada gözlemledikleri sadece yaratıcılık olduğundan cin ali ile komik bir şey yapsan bile geçebileceğiniz bir aşama.

Bundan sonraki aşama ikiye ayrılıyor. Burslu başvuranlara fotoğraf makinesi ve bir konu veriliyor yine belli bir süre içinde verdikleri konuya bağlı kalarak okulun içinde fotoğraf çekip makineyi görevlilere teslim ediyor.

En son ise hazırladığınız fotoğraf portfolyosu ile mülakata giriliyor sordukları sorular:

Neden fotoğrafa ilgilisin?

Neden bu okul?

Derslerde ne göreceğini biliyor musun?

Bunların dışında projeksiyon aletinden arada sırada fotoğraflar gösterip senin yorumlarını dinliyorlar.

Marmara Üniversitesinde sorulan sorular.

İlk aşama sorusu: Natürmort (durgun, cansız doğa) döner koltuk masaya konmuş, bakarak çizilmesi istenmiş -figür yok-

İmgesel sorusu: fotoğraf stüdyosunda, fotoğrafçı müşterisinin fotoğrafını çekerken kompoze ediniz.

-iç mekan kurgusu, fotoğrafçı yaşlıysa müşterisi genç çizilmeli (zıtlık kavramı) ya da tersi.

Marmara c grubu (sabah) : Masaya Kumaş koymuşlar. Duvara yangın tüpü resmi asmışlar. Yangın tüpünü yatay çizmemiz istendi.

İmgesel sorusu: bir kısmı dilimlenmiş portakal ile çatal hayalden kompozisyon kurun

Resim iş öğretmenliği Sınavının 1.oturumunda; açık havada sohbet eden en az 3 figürlü imgesel çalışması .

2.oturumda ise; önümüze bir sandalye kondu ve bu sandalyenin ters çevrilmiş, yan yatırılmış ve parçalanmış olarak 3 halinin komposizyonunu oluşturmamız istendi…

Doğuş Üniversitesi Yetenek Sınavı Soruları

Resim Bölümü:

Size verilen objeleri (Pembe renkli havlu bez ve plastik bardak) elinize alıp kompozisyon oluşturacak şekilde çizin.

Grafik Bölümü:

Size verilen objeleri (Gofret ve plastik su bardağı) ambalaj üzerinde yazılar görünür biçimde kompozisyon oluşturacak şekilde çizin.

Endüstri Ürünleri Tasarımı :

Size verilen örnek kalemin (keçeli pembe renk) hayalden 3 adetini bir nesne içinde , 1 adedini kapağı açık şekilde yerde çiziniz.

İç Mimarlık :

Hayalden bir kutu kolayı yatay veya düşey durumda çiziniz.

Gazi Üniversitesi GSF 2011 Sınav Sorusu

ağaç, top, ip, kukla, kürek, sandal, saat, su,defter, otobüs

verilen 10 seçenekten en az 3 tanesini kullanarak “oyun” kavramını resmediniz.. süre 90 dakika, kağıt: 35×50 cm

Gazi Üniversitesi Resim-İş Eğitim Bölümü 2011 sınav sorusu

“genç bir kadın, bir çiftçi ile birlikte köy yolunda gidiyorlardı. Çiftçinin sırtında bir küp, sol elinde bir horoz, sağ elinde kocaman saplı bir kazma vardı ve önünde de bir keçi yürüyordu.” kağıt; 35×50 cm, süre 90 dakika

 Grafik sorusu: Otobüs terminalinde üniversiteyi kazanmış çocuğunu uğurlayan aile.

Moda tasarım sorusu : Bir mağazada üzerinde dantelli kıyafeti olan bir kadın en az 3 figürle birlikte çiziniz.

MİMAR SİNAN Baraj sınav soruları 2011 50×70 3 saat

çubuk kraker su dağıttılar

Sabah Grubu

Çok sıcak bir havada parkta bankta oturan bastonu ve şapkası olan bır adam ve bır bahçıvan gencin başını ıslatırken 3 figürlü bir kompozisyon çiziniz.

Öğlen Grubu

Deniz kenarında güneşlenen bir kadın , plaj şemsiyesini açan bir adam , kürek ve kovayla oynayan bir çocuktan oluşan kompozisyon oluşturunuz.

Grafik Bölümü Sorusu:

” 1 litrelik kutu abc markalı meyve suyu alana enfes markalı gofret hediye ” diye bir slogan verilmiş . Afiş tasarımı istenmiş , logo ve amblemleri kişi yaratacak .

öğleden sonraki sınavın konusu; deniz kenarında güneşlenen bir kadın , plaj şemsiyesini açan bir adam , kürek ve kovayla oynayan bir çocuktan oluşan kompozisyon

Heykel Bölümü sorusu: Bir evin salonunda iki figürlü biblonun tozunu alan kadın figür.

Resim Bölümü sorusu: Bir kapkaççının halkın da yardımıyla 2 güvenlik görevlisi tarafından yakalanışını betimleyen bir kompozisyon çiziniz.

Sahne Sanatları dekor sorusu: Sokakta, akordeon çalan kostümlü bir adam, dans eden karısı ve çocuğu.

Geleneksel Sanatlar sorusu: Bir sehpa, cam şekerlik, kumaş, şamdan, çerçeveli ayna ve desenli bir fincandan oluşan kompozisyon.

İç mimarlık bölümü sorusu : Bir çanta ve ayakkabı tasarımcısının ürünlerini sattığı mağazanın perspektifini çiziniz, bir figür kullanınız.

ENTAS bölüm sorusu: bisikletin pedal takımı zinciri ve pedalın takıldığı dişli dönen sistem ve bir ayağı yere bir ayağı pedala basan figürün sadece ayağı

 

Abant İzzet Baysal Üniversitesi 2011 Eğitim fakültesi sınav sorusu

50×70 kağıda modelden desen – 3 saat

Kitap fuarı konulu imgesel en az 3 figür – 40 dk

2.aşamada en az 5 figürlü yangın konulu imgesel soruldu. 50×70 kağıda 3 saat.

Geçen yılda: Enstrüman çalıp oynayanlar sorulmuştu.

Hacettepe Üniversitesi 2011 Yetenek sınavı Sorusu

60dk. 35×50 kagıda desen., 60dk. 35×50 kagıda imgesel

İmgesel konusu:

Tam otların sarardığı zamanlar

Yere yüzükoyun uzanıyorum

Toprakta bir telâş, bir telâş

Karıncalar öteden beri dostum.

Ellerime hanım böcekleri konuyor

Ne şeker şey onlar!

Uç böcek, uç böcek diyorum

Uçuyorlar

Pan’ın teneffüsü bile

Ilık, okşamakta yüzü.

Devedikenleri, çalılık vesâire

Bir âlem bu toprakların üstü.

Tabiatla haşır neşir

Kırlarda geçen ikindi vakti.

Sakin, dinlenmiş, rahat

Bir gün daha bitti

Behçet Necatigil

Pan kırın ve çobanların tanrısıdır. )

Bu şiirden anladığımızı çizmemiz istendi.

Trakya üni. 2011 gsf

1 model (2 saat)

2 yarı bellek çalışma: 10 dk. Lozan ant. müzesi gezintisi yapıldıktan sonra müzeden aklında kalan bir karenin çizimi.(3 saat)

3 serbest konu: kendi seçtiğin ve kendini en iyi şekilde ifade edebildiğine inandığın bir konuda çizim (3 saat)

Çankırı Karatekin üni.

1. model: sandalyede klas bır duruş

2. kedi, kahve fincanı, en az 1 figür (90 dk)

grafiksel çizgisel değerlere ve özellikle bakış açısına önem gösteriyor

 

Çanakkale 18 Mart Üniversitesi GSF 2011 sorusu

Sınav gününe kadar 50×70 olarak belirlenen boyutlar bir anda sınav anında 35×50 oldu! süre ikisi de 90 dk.

1. aşama canlı model

2. aşama: Kahvaltı yapan bir kadın, pencere şiddetli rüzgardan açılır ve perde çaydanlığı devirir.

Samsun 19 Mayıs Özel Yetenek Baraj sınav Sorusu 2011

baraj sorusu:

Bir halk otobüsünün içinde, ani fren esnasında yaşanan şaşkınlık ve heyecan anını resimleyiniz. (Kalabalıkta en az 3 figürde detay çalışması yapılacaktır)

 

Yıldız Teknik Üniversitesi STF – Fotoğraf ve Video 1.aşama Sorusu

Fotoğraf ve Video bölümüne ait çizim sınavı sorusu:

50*70 cm kağıda, En fazla 5, en az 3 adet olacak şekilde organik ve inorganik nesneyi istenilen ışıkta (açı serbest) kompozisyon halinde çiziniz. Sınav Süresi 150 Dk. Kağıt istenilen şekilde kullanılabilir.

Uludağ eğitim fakültesi sınav sorusu

kampta çadır kurmaya çalışan insanlar 1 çocuk dahil 5 figür

Anadolu Üniversitesi 2011 Animasyon bölümü sınav sorusu

Ernest Hamingway ‘in ihtiyar adam ve deniz kitabından, “ İhtiyar bir balıkçının sandalından daha büyük bir kılıç balığını yakalamaya çalışmasını 4 karede sinematografik bir gözlemle resmetmemiz istendi.

İmgesel sorusu

zaman, enerji ve organik kavramlarını en az 3 figürle resmediniz.

İç mimarlıkta kolon, oyun ve gelecek konusu çıktı en az 2 figür kağıt yatay tutulacak.

Seramik Bölümü sınavında, fıstık ve yaprak nesneleri verildi

Erzurum Atatürk üniversitesi güzel sanatlar fakültesi yetenek sınavında çıkan

İmgesel sorusu: Uzunluğu 5 cm olan renksiz bir küpü  elinde hayal eden birini düşünerek gerçekçi çalışınız.

Desen sınavında: İtfaiye tulumu giyen biri klasik tarzda oturtuldu.

Selçuk Üni  imgesel konusu 2011

“Ahmet bey elinde şemsiye ve bont çantası ile, vapurdan ayrılıp arabasına doğru ilerliyor. Yanına bir arkadaşı yaklaşıyor, işim var diyerek yanında ayrılıyor. Arkasındaki çocuk bacaklarına elleyerek peçete, mendil alır mısınız diye soruyor. işte aradığım kişiyi buldum diyor…

peçete mendil satan çocuk ve kalabalık –çok figürlü sormuşlar

Gazi Resim Öğretmenliği 2011 sınav sorusu

Kağıtlar 35×50.

Altlık, kalem, kıskacı siz götürüyorsunuz. Kağıt veriyorlar. Binaya çanta, cep tel. Sokturmuyorlar. Sınav 9da başlıyor. 8.45-9.20 (gecikenler olabiliyor) arası binaya öğrenci alıyorlar.12.10da bütün sınavlar bitiyor.

Desen toplam 90dakika. Şortlu birini çizdik. 30dakikada bir 5 dk arası vardı.

Desen bitince 10dk ara ve 90 dakikalık imgesel. Bence sağ sol kavramına dikkat ettiler.

2011 gazi imgesel sınavı; Bir çiftçi ve yanında genç bir kadın köy yolunda gidiyorlar adamın sağ elinde bir kazma sol elinde de horoz var. Önlerinde bir tane keçi gidiyor.

Görsel İletişim Tasarım soruları

İstanbul Ticaret üniversitesin görsel iletişim tasarım bölümünün özel yetenek sınavında sorulmuş: “4 tane obje var ve bu objelerin renkleri kırmızı mavi yeşil ve siyah. Siyah olan obje hareketli diğerleri hareketsiz bu durumda hangi obje göze daha çok etkili gelir?”

İç mimarlık bölüm sınavında sorulan sorular:

Bina yüksekliği 3 m. Olan pencerelerin bir kanadı açılmış, köşede bir koltuk, önünde puf, yanında sehpa üzerinde vazo ve küllük, yanında ayaklı aydınlatma, ortada bir kilim ve kilim üzerinde iki terlikten oluşan bu mekanı çiziniz.

İki mimarlık öğrencisinin kaldığı, yurt odasında masa, yatak, dolap ve diğer eşyalardan oluşan bu yurt odasını çiziniz.

Evin salonundan üst kata çıkan merdiven ve salondaki yazlık mobilyalarıyla birlikte çiziniz.

Bina yüksekliği 3 me. Yerlerde 25×25 karolaj döşeme olan, ufuk çizgisi tam ortadn geçen salonun, ortadan geçen salonun ortasında duran 75 m. Yüksekliğindeki çocuk oyuncağı, kaydırağı çiziniz.

Umuma açık alışveriş merkezindeki lavabo, pisuar ve tuvalet kabinleriyle birlikte çiziniz.

Pencereden tek bir noktadan ışık alan mutfak ve yemek masası üzerinde kaplar, raflar, piknik tüpü, cezve ve tencereden oluşan kompozisyonu mekan ile birlikte çiziniz.

Lüks bir otelde iki kişinin kalabileceği söğüt odanın eşyalarıyla birlikte perspektifini çiziniz.

Size verilen teras koltuğu tekli ve çiftli koltukların plan, ön ve yan görünüşlerini çiziniz.

a-     bu koltuklardan oluşturduğumuz teras katının perspektifini çiziniz.

Odanın giriş kapısı yarım açık, kapıdan bakıldığında oda içindeki masanın üzerinde bilgisayar ve sandalye,

Marmara GSF 2011 Baraj sınav soruları

Baraj sınavında; yatay ütü resmi ve kağıt vardı, kağıdı aynı şekilde ütüyü dikey şekilde istediler. kabuğu soyulmuş muz ve penseyi çizmemizi istediler.

Üzerinde siyah saplı, gri bir termos resmi olan  beyaz bir poşet vardı içine bir poşet daha koyup şişkin durmasını sağlamışlardı. Ayrıca dolmalık biber ve makas çizmemizi istediler.

Gruplara kumaş, katlı ve buruşuk kağıt soruldu.

A Grubu

masanın üzerinde duran bir poşet (sert bir poşet..) duvara yapıştırılmış cezve resmi ve hayalden bir salkım üzüm ve gözlük bunlardan kompozisyon kurulacak.

kağıt yatay tutulacak.. süre: 100 dakika

B Grubu

masanın üzerinde duran bir poşet (sert bir poşet..) duvara yapıştırılmış termos fotoğrafı, biber ve makas bunlardan kompozisyon.

kağıt yatay tutulacak. süre: 100 dakika

C Grubu

Kumaş koymuşlar masaya. Duvara dikey olarak yangın tüpü resmi asmışlar ve tüpün yatay çizilmesi istenmiş. Bir de bir kısmı dilimlenmiş portakal ile çatal istediler hayalden. Tüm bunlardan bir kompozisyon..

D Grubu

Masa üzerinde kumaş, termos fotoğrafı ve hayalden yarım nar bir de çorba kepçesi sorulmuş.

E Grubu

Masanın üzerinde buruşturulmuş kağıt, duvara yatay olarak resmi asılan ütüyü dik çizmek kaydıyla, hayalden pense ve soyulmuş muz

F Grubu

Buruşturulmuş kağıt, tahtada asılı olan porselen demlik resmi, hayalden mısır ve kahve fincanı ve tabağı

Marmara GSF 2. aşama resim bölümü sorusu 2011

Birinci 75 dk’da kulpsuz bir çay bardağı, kapalı bir diş macunu kutusu ve o kutunun prizmatik açılımını birlikte resmetmemizi istediler (toplamda 3 obje)

ikinci 75 dk’da yerçekimsiz bir ortamda bir sandalye, bir cam kadeh ve üçgen prizma çizmemizi istediler. Herkes üçgen prizma değil de piramit çizdi.

(piramitler Mısır’daki özel yapıların isimleridir. Aynı kesit alanına sahip birbirine paralel iki yüzeyin köşe noktaları birleştirilerek kapalı bir şekil elde edilmesiyle prizma oluşur. Piramit ise n köşeli bir taban üzerine uç noktaları birleştirilen üçgenlerden oluşturulur. Prizma piramit değildir, piramitte prizma değildir. Prizmanın tabanı üçgen ise üçgen prizma, tabanı kare, dikdörtgen veya çokgen ise piramit olarak adlandırılır.

Prizma ve Piramitlerin Benzerlik ve farkları:

İkisininde taban alanı bulunur. Piramitin üst tabanı yoktur, prizmanın vardır.

İkisininde bir yüksekliği bulunur.

İkisi de üçgen şekillerde görülür. Piramit sadece üçgendir, prizma ise üçgen dörtgen, beşgen veya başka şekillerde de olabilir.

Piramitte paralellik söz konusu değildir, prizmada ise alt ve üst tabanlar paraleldir.

Piramitin 4 yüzeyi vardır, prizmanın 4 ve daha fazla yüzeyi olabilir.) kağıt boyutu:35×50

Prizmalar-Ve-Piramitler

gorseldil-renk9

Marmara GSF 2. aşama End. Tas. sorusu 2011

birinci 75 dk’da önümüze konan bilgisayar/ofis sandalyesini gerçekçi bir gözle resmetmemiz istendi.

ikinci 75 dk’da ise fotoğraf stüdyosunda fotoğraf çekme eylemini en az 2 figürle resmetmemizi istediler. kağıt boyutu 35×50

 Marmara 2.Aşama İç Mimarlık sorusu 2011

iç mimarlık sınavı

ütü yapan birini çizmemizi istediler yaşamsal değerler katan bi mekan 4 nesne kağıt yan süre 70 dk

5 dk mola

yeni bir kağıt 2 a4 kağıdı

birde normal a4leri 1 2 3 4 cmlik şeritler halinde kestik, onları 3 boyutlu hale getirecektik

20 dk soruyu anlamakla geçti, sonra yaptıklarımızı karşımıza koyup çizecektik

buda 70 dk.   ebatlar 35×50

Marmara 2.Aşama grafik sorusu 2011

2.aşama gerçekleştirildi.. (grafik.)

I.çizim: bir düğün sahnesini gerçekçi bir gözle resmetmemiz istendi.

II. çizim: size grafiği çağrıştıran nesnelerden oluşan bir kompozisyonu; içinde “grafik” kelimesini de içerecek şekilde resmetmemiz istendi. tabi soru sorulmadan önce arial di yanlış hatırlamıyorsam, bu fontta bir alfabenin çıktısı verildi bu fontu kullanarak büyüklükleri bize kalmış denerek, çizmemiz istendi. süreler 70er dakika, 35×50

Kadir Has Üniversitesi 2011 sınav sorusu

Sınav iki oturumdan oluştu. İlk oturumda herkese bir adet plastik mandal dağıtıldı ve 2 farklı şekilde çizilmesi istendi. Kağıt 34*50 süre 1 saat.

İkinci oturumda 15 soruluk genel kültür ve zekaya dayalı test dağıtıldı ve onun yanında yine boşluk doldurma şeklinde kişinin kendine göre cevaplanması istenen yaratıcılığa dayalı soruların olduğu bir kağıt dağıtıldı. Süre 1 saat

Başkent Üniversitesi 2011 sınav sorusu

Sınav iki aşamadan oluştu:

1)Canlı modelden (kadın) desen

2)İmgesel

İki aşama da 1.5 saat sürdü.

İmgeselin konusu:Sinema içerisinde bilet satan biri, bilet alan bir erkek ve bir kadın ve afişleri de çizmek üzere en az 3 kişiden oluşan bir resim.

Cumhuriyet üniversitesi eğitim fakültesi sınav soruları

İLK AŞAMA: canlı model çizdirildi..

İKİNCİ AŞAMA: Bir paragraf verildi ve çizilmesi istendi..

“ Doğum günlerimizde dedem bizi vapurla gezmeye götürür, bize İstanbul un büyük tarihi camilerini tanıtırdı. Ağabeyimle ben caminin avlusunda kağıt helva yerken o iki rekat şükür namazı kılardı. Camiden çıkarken dedemin yüzü nur gibi ışıldar, dudaklarından fısıltılarla dökülen dualar arasında ikimize bakıp, bizimle nasıl gurur duyduğunu ve Tanrıya şükrettiğini hissederdik. Bir çocuk için asla satın alınamayacak çok gerekli gıdadır bu güven duygusu. sonra cami avlusundaki güvercinlere yem atardık. eğlenirdik, çok eğlenirdik.

Işık Üniversitesi 2011 sorusu

35 *50 ye gazete okuyan, bankta oturan figür 2 saat

saat 14:00 de yapılan sınavın sorusu da sandalyede kitap okuyan figür. 2 saat

…………………………………………………………………..

İMGESEL KONULAR:

Tenis oynayan köylüler

Çapa molasında, capuccino içip tarım politikalarını tartışan mevsimlik işçiler, artık ütopya değil…

134GEÇMİŞ YILLARDA İMGESEL TASARIMDA ÇIKMIŞ SORULAR:

(Tekrarlar olabilir, farklı dönem alıntılarıdır.)

Topraksız köylülere toprak dağıtılması

Müzede köylüler- 2007 Ankara gazi üniversitesi eğitim fakültesi imgesel tasarım sorusu

Halı dokuyanlar

İnşaat malzemeleri taşıyan işçilerden oluşan imgesel kompozisyon

Ayakkabı boyayan çocuk ve müşteri

- Alışveriş yapan en az 2 kadın figürlü kompozisyon

- El arabasından malzeme indiren en az 2 figürlü kompozisyon

- Pazar yeri

- Aynada saçlarını tarayan kadın

- Kukla yapan tamirci

- Berber dükkanı-Kuaför ( Kadın)

- Yol işçileri

- Elma dağı güzellik yarışması

- Boya Badana yapan işçiler

- Merdivende yük taşıyan 2 figür

- Bozacı

- Şıracı

- Mesir macunu satan kişi ve müşteri

- Bayramlaşma

- Ayakkabı bağcığını bağlayan çocuk

- Simit arabasını iten simitçi ve çocuk

- Müzedeki köylüler

- Mutfakta iş yapan anne ve çocuğu

- Modelin resmini yapan ressam

- Tren istasyonu

- Ampul söken el

- piknik+ aile

- Çocuk bahçesi

- Deprem

müzede köylüler – 2007 ank gazi üniv eğt fak imgesel tasarım sorusu

-kendi malını tartan satıcı – 2007 marmara ünivtesi imgesel tasarım sorusu

-Vedalaşma- 2007 bolu izzet baysal üniv imgesel tasarım konusu

2003 mimarsinan: müzede cam fanus içinde korunan heykel ve onu izleyen 2 figür.

2004 yıldız teknik:üçgen prizma kabak tırmık kompoze ediniz artı o dönem genel kültür test sınavıda vardı sonra kaldırıldı.

2004 marmara natürmort ve imgeselde yemek yiyen 2 figür (marmarada kağıt 35×50 sürede ona göre daha az)

2005 msü: Bisikletli figür ve yolda adres sorma diyaloğu

2005 yıldız: 2 organik 2 inorganik cismi kompoze ediniz ayrıca kübizm gibi 3 seçenek vermişlerdi akımlardan, ona görede tekrar yorumlayın demişlerdi (sanatyönetimi)

2005 yıldız bileşik sanatlar: modüler sistem tasarlanmış kaydırak kum saati ve 3 çerçevede 3 farklı yaprak

2005 beykentde: kadın heykel

2005 marmara: natürmort ve el ile obje diyoloğu

2006 marmara natürmort yine el-obje

2007 marmara natürmort ve kolaj çalışması

hamur açan kadın ve çocuğu

yer silen kadın ve çocuğu

merdivenden inen bir bayan ve ona yol veren bir erkek

resim çalışan öğrenciler

duvar önünde seyyar satıcılar

yemek yiyenler (evde, lokantada )

kantin (okul )

çöpçü (süpürge, kova, arabası)

heykeltraş veya resim atölyesi

kuaför

yolcu salonu

tren garı

dönerci

sinema gişesinde bilet alanlar

otobüs şoförü

bankta oturan iki figür

pazar

bilgisayar oynayan çocuk ve babası

bisikletini tamir eden çocuk ve babası

balık tutanlar

televizyon izleyen aile

ayakkabı boyacısı ve müşterisi

simitçi

mısırcı

gazete bayii

seyyar satıcı

çay bahçesi ve garson

boya yapan boyacı (merdiven ve boya)

tıraş olan insan

manav ve müşterisi

plaj

piknik yapanlar

tüpçü ve ev sahibi

arabasını tamir edenler

sütçü ve güğümü

spor yapanlar

çamaşır asan kadın

fırından ekmek satın alanlar

telefon kulübesi ve sıra bekleyenler

ütü yapan kadın

pastane

hastane

el arabası

çaycı

yer süpüren bir kadın

elektrik süpürgesiyle bir kadın

tavla oynayanlar

çiçekler

kütüphane

yolcu istasyonu

doktor ve hastası

postacı

duvara çivi çakan bir el

müzik aleti çalanlar

sandalye boyayan adam

ayakkabı tamircisi

-bir sanat galerine yağlı boya tablo asmaya çalışan erkek figürü ,ona yardım eden bayan figürü ve onları yönlendiren sanatçı figürü

-bir erkek terziye elbisesini prova ettiren bayan figürü ve köpeği

-tahterevalli,salıncak,kum havuzu,3 tekerlekli çocuk bisikleti

-iş dönüşü yolda şakalaşan figürler

-ip cambazları

-oduncular ve malzemeleri

-sokak kavgası(en az 4 figürlü)

-çatıdan çatıya atlamaya çalışan kedi figürleri

-yemek masasında 2 el tasviri

-rock konseri

-tamirci ve aletleri

-doktor ve küçük hastası

-sokak temizlikçileri-en az 2 figür

-küresel ısınma

ANADOLU ÜNV GSF: koltuk,ütü,sonsuzluk….

9 EYLÜL ÜNV: içerisinde en az 5 figür bulunan bir banka……

HACETTEPE ÜNV: gizem, dayanıklılık,çoğalma,dayanışma,varoluş.. …

SELÇUK ÜNV Otel lobisi(resepsiyon görevlisi,yaşlı figür ve 2 yolcu)….

MEHMET AKİF ERSOY ÜNV: en az 3 figürlü balıkçılar

hamur açan kadın ve çocuğu

yer silen kadın ve çocuğu

merdivenden inen bir bayan ve ona yol veren bir erkek

resim çalışan öğrenciler

duvar önünde seyyar satıcılar

yemek yiyenler (evde, lokantada )

kantin (okul )

çöpçü (süpürge, kova, arabası )

heykeltraş veya resim atölyesi

kuaför

yolcu salonu

tren garı

dönerci

sinema gişesinde bilet alanlar

otobüs şoförü

bankta oturan iki figür

pazar

bilgisayar oynayan çocuk ve babası

bisikletini tamir eden çocuk ve babası

balık tutanlar

televizyon izleyen aile

ayakkabı boyacısı ve müşterisi

simitçi

mısırcı

gazete bayii

seyyar satıcı

çay bahçesi ve garson

boya yapan boyacı (merdiven ve boya)

traş olan insan

manav ve müşterisi

plaj

piknik yapanlar

tüpçü ve ev sahibi

arabasını tamir edenler

sütçü ve güğümü

spor yapanlar

çamaşır asan kadın

fırından ekmek satın alanlar

telefon kulübesi ve sıra bekleyenler

ütü yapan kadın

pastane

hastane

el arabası

çaycı

yer süpüren bir kadın

elektrik süpürgesiyle bir kadın

tavla oynayanlar

çiçekler

kütüphane

yolcu istasyonu

doktor ve hastası

postacı

duvara çivi çakan bir el

müzik aleti çalanlar

sandalye boyayan adam

ayakkabı tamircisi

Niğde’de

badem pencereli

kavun kapılı

nar kiremitli

balık bacalı

küçücük bir evde

yaz sıcağında

sıcacık bir yerde

kış soğuğunda

çiçecik bir evde

kırlar güzeli

esincek bir evde

eylül geceli

ufacık bir evde

gümüş gülüşlü

tefecik bir evde

erik bir evde

yaşamak yaşamak

yaşamak sen(in)le

isterdim ben de DİYEN ŞİİRİ KOMPOZE EDİN.

GEMİNİN LİMANDAN AYRILIŞI

KAHVEDE OTURANLAR

KÖY MEYDANINDA OTURANLAR

BEKLEME SALONU

PAZAR YERİ

BALIK PAZARI

HAYVAN PAZARI

MEYVE PAZARI

KÖYLÜ PAZARI

BACA TEMİZLEYENLER

YOL SÜPÜRENLER

MERDİVEN TEMİZLEYENLER

TAYFALARIN GEMİ TEMİZLİĞİ

BULAŞIK YIKAYAN KADIN

ÇOCUK PARKI

ÇOCUK EVDE OYNARKEN

OYUN ARKADAŞI

ANNESİNİN ELİNDEN ANİDEN KAÇAN ÇOCUK

YARAMAZ ÇOCUK

SİNEMA GİŞESİ

BANKAMATİK SIRASI

FATURA ÖDERKEN

EKMEK SIRASI

OKUL KAPISINDA BEKLEYENLER

OKUL BAHÇESİ

OKUL BAHÇESİNDE KAVGA

OKUL KAPISINDAN ÇIKIŞ

YANGIN ORMAN-EV

SEL FELAKETİ

DEPREM FELAKETİ

DEPREMDE KURTARMA

YOLCU UĞURLAYANLAR

OTOBÜS TERMİNALİ

MİNİBÜS DURAĞI

TAKSİ DURAĞI

OTOBÜSÜN İÇ GÖRÜNÜŞÜ

TREN GARINDAN AYRILIŞ

DEMİRCİ

MUSLUKÇU

LASTİKÇİ

SİMİTÇİ

AYAKKABI TAMİRCİSİ

OTO YIKAMA

SAAT TAMİRCİSİ

SANAYİ ATÖLYESİ

MARANGOZ

BERBER

TERZİ

TUVALET AYNASI

AYNA KARŞISINDA TRAŞ OLURKEN

MAKYAJ AYNASI

ARABA DİKİZ AYNASI

CENAZE EVİ

CENAZE KALDIRILIRKEN

MEZARLIK

BÜYÜK MARKETTE ALIŞ-VERİŞ

GİYİM MAĞAZASINDA “

AYAKKABI “ “

BEYAZ EŞYA “ “

BAKKALDAN “ “

TEZGAHTAR

DİLENCİ

SEYYAR SATICI

PLAJ

DENİZDE YÜZENLER

HAVUZDA YÜZENLER

DEREDE YÜZENLER

PLAJDA OYNAYAN ÇOCUKLAR

POLİS BASKINI

TRAFİK KONTROL

YOLCU UĞURLAMA

OTOBÜS TERMİNALİ

TAKSİ DURAĞI

TREN GARI

BÜYÜK MARKETLER

GİYİM MAĞAZASI

AYAKKABI MAĞAZASI

BEYAZ EŞYA MAĞAZASINDA

TEZGAHTAR

KİTAP-KADIN-MASA
DEMLİK-ÇOCUK-ANNE
KAFES-MUM-KİTAPLIK

SINIF
ÖĞRENMEN DERS ANLATIRKEN
SINAV ANI
ANİDEN SINIFIN KAPISINDAN ÇIKIŞ

TIRMANMAK
AĞACA TIRMANAN ÇOCUKLAR
DUVARA TIRMANAN ÇOCUKLAR
DAĞCILAR

DOĞUM GÜNÜ
CAFE’DE PARTİ
YILBAŞI GECESİ

DENİZALTI – BALIK ADAMLAR
GEMİNİN LİMANDAN AYRILIŞI

PASTANEDE OTURANLAR
KAHVEDE OTURANLAR
KÖY MEYDANINDA OTURANLAR
BEKLEME SALONU

PAZAR YERİ
BALIK PAZARI
HAYVAN PAZARI
MEYVE PAZARI
KÖYLÜ PAZARI

BACA TEMİZLEYENLER
YOL SÜPÜRENLER
MERDİVEN TEMİZLEYENLER
TAYFALARIN GEMİ TEMİZLİĞİ
BULAŞIK YIKAYAN KADIN

ÇOCUK PARKI
ÇOCUK EVDE OYNARKEN
OYUN ARKADAŞI
ANNESİNİN ELİNDEN ANİDEN KAÇAN ÇOCUK
YARAMAZ ÇOCUK

SİNEMA GİŞESİ
BANKAMATİK SIRASI
FATURA ÖDERKEN
EKMEK SIRASI

OKUL KAPISINDA BEKLEYENLER
OKUL BAHÇESİ
OKUL BAHÇESİNDE KAVGA
OKUL KAPISINDAN ÇIKIŞ

YANGIN ORMAN-EV
SEL FELAKETİ
DEPREM FELAKETİ
DEPREMDE KURTARMA

YOLCU UĞURLAYANLAR
OTOBÜS TERMİNALİ
MİNİBÜS DURAĞI
TAKSİ DURAĞI
OTOBÜSÜN İÇ GÖRÜNÜŞÜ
TREN GARINDAN AYRILIŞ

DEMİRCİ
MUSLUKÇU
LASTİKÇİ
SİMİTÇİ
AYAKKABI TAMİRCİSİ
OTO YIKAMA
SAAT TAMİRCİSİ
SANAYİ ATÖLYESİ
MARANGOZ
BERBER
TERZİ

TUVALET AYNASI
AYNA KARŞISINDA TIRAŞ OLURKEN
MAKYAJ AYNASI
ARABA DİKİZ AYNASI

CENAZE EVİ
CENAZE KALDIRILIRKEN
MEZARLIK

BÜYÜK MARKETTE ALIŞ-VERİŞ
GİYİM MAĞAZASINDA “
AYAKKABI “ “
BEYAZ EŞYA “ “
BAKKALDAN “ “
TEZGAHTAR
DİLENCİ
SEYYAR SATICI
DENİZDE YÜZENLER
HAVUZDA YÜZENLER
DEREDE YÜZENLER
PLAJDA OYNAYAN ÇOCUKLAR

POLİS BASKINI
KÖPEKLERİN NARKOTİK KONTROLÜ
TRAFİK KONTROL

YOLCU UĞURLAMA
OTOBÜS TERMİNALİ
MİNİBÜS DURAĞI
TAKSİ DURAĞI
TREN GARI

BÜYÜK MARKETLER
GİYİM MAĞAZASI
AYAKKABI MAĞAZASI
BEYAZ EŞYA MAĞAZASI
TEZGAHTAR

baloncu
gazeteci çocuk
sütçü dede ve eşeği
aşçı

Klasikler Sorular:
– Ayakkabı boyayan çocuk ve müşteri
– Alışveriş yapan en az 2 kadın figürlü kompozisyon
– El arabasından malzeme indiren en az 2 figürlü kompozisyon
– Pazar yeri
– Aynada saçlarını tarayan kadın
– Kukla yapan tamirci
– Berber dükkanı-Kuaför (Kadın)
– Yol işçileri
– Elma dağı güzellik yarışması
– Boya Badana yapan işçiler
– Merdivende yük taşıyan 2 figür
– Bozacı
– Şıracı
– Mesir macunu satan kişi ve müşteri
– Bayramlaşma
– Ayakkabı bağcığını bağlayan çocuk
– Simit arabasını iten simitçi ve çocuk
– Mutfakta iş yapan anne ve çocuğu
– Modelin resmini yapan ressam
– Tren istasyonu
– Ampul söken el
– piknik+ aile
– Çocuk bahçesi
– Deprem

müzede köylüler – 2007 Ankara Gazi Üniversitesi Eğitim Fak. imgesel tasarım sorusu

-Kendi malını tartan satıcı – 2007 Marmara üniversitesi imgesel tasarım sorusu

-Vedalaşma- 2007 bolu izzet baysal üniversitesi imgesel tasarım konusu

balık gözüyle balıkçılar
-farklı bir açıdan yemeğin tadına bakan aşçı
-farklı bir açıdan voleybol oynayan insanlar

- elini yıkayan çocuk ona havlu tutan anne
-yaşlı adamla röportaj yapan kadın ve kameraman (3 fıgur)
-alışveriş arabasından aldıklarını koyan adam ve kasiyer
Mimar Sinan Üniversitesinde gecen sene çıkan Sorular:

2007 mersin üniversitesi imgesel tasarım konusu:
sessiz gece, eski saatin tik takı, 2:30,cırcır böceklerinin sesi, tavandan yankılanıyor, bahçe kapısı kapalı, uyuyanlar, bıyıklılar, çıplaklık, ama istek yok, bir iki sivri sinek kaşıntıyı azdırıyor vantilatör ağır ağır dönüyor kara asfaltın üzerinde bir araba homurtusu konu buydu.

-Veli karşıdaki göletin arkasındaki çukurda cansız yatıyordu onu yemeye çalışan kartallar akbabalar gagaları kanlı kanlı birbirine çarpışıyorlardı. Onları kovalamaya çalışan köy halkı ellerinde tenekelere vurarak korkutmaya çalışıyorlardı…Selçuk Üniversitesi İmgesel Sınavı

Tokat’ta 1- küresel ısınma 2- tırnak makası ve havlu2 imgesel sorusu

Elazığ’da da- evinizde Sabah kahvaltısı.

misafire ikram

basketbol

tren garı

2003 Mimar Sinan: müzede cam fanus içinde korunan heykel ve onu izleyen 2 figür.

2004 yıldız teknik: üçgen prizma kabak tırmık kompoze ediniz artı o dönem genelkültür test sınavıda vardı sonra kaldırıldı.

2004 marmara natürmort ve imgeselden yemek yiyen 2 figür

2005 msü:bisikletli figür ve yolda adres sorma diyaloğu

2005 yıldız:2 organik 2 inorganik cismi kompoze ediniz ayrıca kübizm gibi 3 seçenek vermişlerdi akımlardan, ona görede tekrar yorumlayın demişler (sanatyönetimi)

2005 yıldız bileşik sanatlar: modüler sistem tasarlanmış kaydırak kum saati ve 3 çerçevede 3 farklı yaprak
2005 Beykent’de: kadın heykel

2005 Marmara: natürmort ve el ile obje diyoloğu

2006 marmara natürmort yine el-obje

2007 marmara natürmort ve kolaj çalışması yaptırmışlar

2005 msü end.ürünleri tas. bölüm sorusuda benzin istasyonu

Tiyatro-sinema da seyirciler
Küresel ısınmanın sebeb olduğu afetler yangınlar ve buna benzer konular
Hamam
Hastane önü-içi -ambulans
Kahvede çay içenler- önünde satıcılar
Su getirenler
Su bidonu taşıyan
Pazarcılar pazar yeri
Türk Milli Takımının bu sene ki Başarısını düşünürsek Futbolcular seyirciler—sporcular koşu-uzun atlama-halter vs.
Heykel müzesi ve müzeyi gezenler
Köy hayatı ve köylüler
Atlar ve At yarışları
kedi -köpek seven -gezdiren biri (veya bir çocuk).

kitapGSF  SÖZLÜ YETENEK SINAVINDA ÖNERİLEN SORULAR

kitapİnternet Destekli Plastik Sanatlar Eğitimi sayfamızda diğer kaynak soruları bulabilirsiniz.

kuşlu

Yetenek Sınavı Soruları ve yeterlilik için 57 cevap

  1. Büşra dedi ki:

    Yeditepe Üniversinde bunu yazmışsınız ”Başka okulda sınava girecek misin? Sorusunun yanıtı burslu girmek isteyenlerin bursluluklarını etkileyebilir…” nasıl etkiliyor ne demem lazım. Bilgileriniz için teşekkür ederim.

    • görseldil dedi ki:

      Merhaba,
      Sorunuz, “2011-2012 yılı özel yetenek sınavlarında çıkan sorular, yorumlarıyla forumlardan derlenmiştir.” Başlığı altında yer alan Yeditepe /Özel Üniversitenin mülakat sorusudur.
      Sınava giren öğrenci bir forumda böyle yorumlamış; ”Başka okulda sınava girecek misin? Sorusunun yanıtı burslu girmek isteyenlerin bursluluklarını etkileyebilir…”

      Burs almak isteyen bir öğrenci olarak, “başka okulda da sınava gireceğim” derse;
      Özel okul o öğrenciye vereceği bursu, öncelikle kendi okulunu tercih eden başka okulun sınavına girmeyecek olan öğrenciye vermeyi tercih eder mantığını yürüttüm. Olabilir mi sizcede?

      Kendinizce doğru olan yanıtı demelisiniz.

  2. Büşra dedi ki:

    Olabilir sanırım zaten diğer üniversiteleri eledim bir o kaldı oda olur inşallah. Gerçi burslu okumaya da korkuyorum dersten kalınca burs iptal olur diyorlar doğru mu ?

  3. Büşra dedi ki:

    O kadarını bilmiyordum böylelikle özelden de vazgeçmiş oldum. Eğitim dili İngilizce dersleri de o kadar kolay değil illaki düşük notum olur. :(

  4. eylül dedi ki:

    ben vakıf üniversitelerinde yetenek sınavına girmeyi düşünüyorum bu sene, anadolu lisesinde okuduğum için yeteneğimi geliştirme imkanımda olmadı. kursa gidicek vaktimde yok açıkçası. biraz endişeliyim,örn: başkent ünv. yetenek sınavında çok zorluyorlarmı? yada sınava giren öğrencilerin alınmama gibi bir ihtimali var mı? yardımcı olursanız sevinirim..

    • görseldil dedi ki:

      Merhaba,

      Devlet ya da Vakıf Üniversitelerinin yetenek sınavları 2 veya 3 aşamalı yapılıyor. Görüşünüzü geliştirerek sınavlarda başarılı olabilmeniz için ön çalışma yapmanız-kurs almanız gerekli. Algınıza bağlı olarak yeneteğinizi geliştirici çalışma süresi değişir. Bir gözetmen, çalışmalarınızı değerlendiren ve doğru görüş geliştirmeniz için sizi yönlendiren biriyle zaman kaybetmeden çalışmaya başlamanızı öneririm. Doğru görüş geliştirdiğinizde ve çok pratik yaparak öğrendiklerizi pekiştirdiğinizde Vakıf üniversitesini burslu da kazanabilirsiniz. Özel-paralı üniversite olduğu için, devlet üniversitelerinde olduğu gibi öğrenciyi sınavlarda fazla zorlamayabilirler. Her üniversitenin yaklaşımı farklıdır. Başkent üniversitesinin sınavlarının zorlu olduğunu duydum :) Çalışmanızda yarar var.

  5. Kardelen dedi ki:

    Merhaba sitenizi çok beğendim ben de güzel sanatlar fakültesine hazırlanıyorum… Konya Selçuk üniversitesi en büyük hayalim ama geçmiş yılların sorularından sadece 2011 yılını bulabildim :( Lütfen bana yardımcı olur musunuz… 2009 2010 2012 yıllarının sorularını bilmek benim için çok önemli… bir de Biliyorsunuz bu sene Anadolu ve Çanakkale üniversitesiyle çakışıyor sınav tarihleri… Sizce bu sene ortalama kaç kişi Selçuk üniversitesi yetenek sınavına girer?… Şimdiden çok teşekkür ederim en kısa zamanda sizden yanıt bekliyorum :) Sevgilerimle… :)

  6. görseldil dedi ki:

    Merhaba Kardelen,
    Google’den “Konya Selçuk Üniversitesi 2009 yılı yetenek sınavı soruları” diye tarattığınızda istediğiniz bilgiyi alamıyorsanız; bir okula ait sınav sorularına ulaşmanın en kolay yolu bence, yine o okul vasıtasıyla olur. Mezun öğrencilerden, okuldaki bir öğretmenden vb. bilgilenerek.

    Bu sene ortalama kaç kişi Selçuk Üniversitesi yetenek sınavına girer bilemem.

    Bence, çalışmalarınızı Selçuk Üniversitesinin geçmiş yıllardaki sorularına bağlanarak yapmayın. Sınavda ne sorulursa sorulsun, yapabilecek düzeye getirin kendinizi. Elbette örnek sorular yol gösterici olabiliyor. Örneğin bu yılın yetenek sınavlarında birçok üniversite, ı. aşama desen sınavını geçmiş yıllardaki gibi canlı modelden değil, görsel algıya dayalı düzenekten yaptı. Kendinizi her soruya hazır hale getirin, çalışmalarınızla. Başarılar dilerim.

  7. korkut inan dedi ki:

    gerçekten herşeyi çok guzel anlatmşsnız bende gorsel sanatlar bolumunu okumak istyorum hedefim bu guzel resim çizebiliyorum ama kendimi nasıl geliştirebilirim yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşşekur ederm sizlere :)

    • görseldil dedi ki:

      Şu an Lise sonda olduğuna göre; ailenin desteğini iste ve Okuluna, oturduğun semte yakın, yetenek sınavlarına hazırlık kursu veren yerleri araştır ve seçtiğin bir kursa git. Site kaynaklarından yararlanabilirsin ancak çalışmalarını takip ederek, doğru gelişmeni sağlayacak bir yönlendiriciye de ihtiyacın olacak. Fakülteler artık yetişmiş hazır öğrenci istiyor neredeyse. Sınavları kazanmak kolay değil, deneyimli bir yönlendiriciyle birlikte çok çalışmalısın. Henüz mezun olmadığın için okulunu, ders-sınavlarını ve resim kursu çalışmalarını 10 ay boyunca birlikte sürdüreceksin. Zaman kaybı yaşamaman için mutlaka semtine yakın bir kursa gitmeni öneririm.

  8. korkut inan dedi ki:

    lutfen yardımcı olun bana

  9. erkin dedi ki:

    ben moda tasarımı bölümü okuyacağım ve bu bölüm için mülakat olacak yazıyor başvuru kağıdımda.Ben şimdi bu mülakata girmeden evvel nasıl bir hazırlanma yapmalıyım
    bir de portfolyo çizimleri ne oluyor..?
    teşekkür ettim.. sitedeki bilgiler için de ayrıyetten teşekkürler..

    • görseldil dedi ki:

      Gūzel sanatların tüm bölümleri için 1. Asama sinavi genelde aynidir. Canli model desen veya duzeneke bakarak desen teknigiyle gorusunuzu olcerler. Ya da dogrudan imgesel calisma icinde. Yaraticiliginizi ve gorusunuzu olcerler. 2. Sinavda sectiginiz bolumle ilgili ki sizin bolumunuz moda tasarim oldugu icin bu bolumle ilgili imgesel soru sorulur. Mulakat, sizi yakindan tanima, moda t. Ile goruslerinizi ogrenmek icin yapilir. 2 sinavda iyi basari gostermisseniz, genelde mulakattan da gecersiniz. Portfolyo; degerlendiricilere-sizi sececek karar vericilere sundugunuz, calismalarinizin bulundugu, sizi yansutan dosyanizdir. Basarili bir portfolyo nasil hazirlanir, site menulerinde bulabilirsiniz. Yapmaniz gereken. Sinav tarihine kadar gorusunuzu gelistirmek ve portfolyo hazirlamak icin, yakin cevrenizde bulunan ve sizi yetenek sinavlarina hazirlayacak bir kursa gitmektir. Basarilar dilerim.
      Samsung Mobile tarafından gönderildi

  10. beyza dedi ki:

    merhaba güzel sanatlar lisesinde son yılım iç mimarlığı denemek istiyorum ancak sözel olarak sadece ygs ye başvuruyorum iç mimarlık için lys ye girmek gerekiyor mu?

  11. mehmet can dedi ki:

    2013-2014 yılında 3 üniversiteni sınavına girdim üçünü de kazandım. Ve sınav soruları şuydu: ABANT İZET BAYSAL ÜNİV RESİM -İŞ ÖĞRETMENLİĞİ .: 2 aşamalı 1.aşamada 3 resim çizdirdiler. a) desen b) desenin: kroki-figür. c) dikdörtgen prizmanın yere düşerken ki üç halini çizin dediler 2. AŞAMADA : imgesel : parkta anne ve baba çocuğuna bisiklet sürmeyi öğreten en az 5 figürlü bir komposizyon çizin dediler. TRAKYA ÜNİVERSİTESİ GRAFİK BÖLÜMÜ:2 AŞAMA 1 aşama desen 2 aşama grafiksel soyutlama: BİR SPOR DALINI 50:70 KAĞIDA HEM İMGESEL HALİNİ HEM DE SOYUTLANMIŞ HALİNİ ÇİZİN dediler. SELÇUK ÜNİVERSİTESİ RESİM BÖLÜMÜ: 2 AŞAmalı 1 aşama desen 2 aşama imgesel: BİR GEMİDE ŞİŞKO BİR KAPTANIN ELİNDEN DÜŞEN BİR BARDAK BARDAKTAN İRKİLEN KEDİ VE GEMİYE KAÇAK BİNEN BİR YOLCU DİZLERİNİ ÜSTÜNE ÇÖKMÜŞ ELLERİ BAĞLANMIŞ BİR HALDE(AFEDİLMEK İÇİN ÜZGÜN ÜZGÜN BAKIYOR) VE ONU TUTAN BİR KİŞİ. SORMUŞLARDI.

    • görseldil dedi ki:

      Sevgili Mehmet Can,
      paylaşımın için teşekkür ederim. Diğer üniversitelerin sınav sorularını da öğrendikçe, bu sayfada devam edelim.
      Seni yürekten kutluyor, kayıt yaptırdığın okulda, eğitim ve sanat yaşamında başarılar diliyorum.

  12. mihriban dedi ki:

    grafik tasarım okuyorum bu sene bitiyo. Resim iş öğretmenliği okumak istiyorum gördüğüm derslerden muaf olur muyum acaba

    • görseldil dedi ki:

      Merhaba,
      Grafik Bölümünden mezun olacağınıza göre; lisans mezuniyet ortalamanız en az 2,5/4 ya da 65/100 ise doğrudan bu eğitimi verebilecek üniversitelere başvurarak pedagojik formasyon eğitimi alabilirsiniz. YÖK, hangi üniversitelerin “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası” verebileceğini, her yıl okulların başvurularını da gözeterek vereceği izin ve yetki ile belirler. Üniversiteler kontenjanlarını öncelikle kendi mezunlarına, % 40 farklı üniversite mezunlarına olacak şekilde dağıtır. Formasyon eğitiminde gördüğünüz derslerden muafsınız, Bu yıl Ales şart, Tezsiz Yüksek Lisans şeklinde pedagojik formasyon eğitimi alacaksınız. 4 yıl lisans eğitiminiz dışında alacağınız 1,5 yıllık eğitimde; formasyon dersleri ve içerikleri şunlar:
      EBİL 301 Eğitim Bilimine Giriş
      Eğitimin kapsamı, eğitim-öğretim, eğitimde yöntem sorunu, eğitimin teorik temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi. Eğitimin diğer bilimlerle ilişkileri, eğitim-toplum, eğitim ekonomi, eğitim-politika ilişkileri, örgün eğitim ve yaygın eğitim. Bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.

      EBİL 302 Program Geliştirme ve Öğretim
      Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (ünitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, eğitim ve öğretimde yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşam boyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb.), öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları.

      EBİL 303 Gelişim Psikolojisi
      Gelişim Psikolojisinin temel kavramları ilkeleri gelişim süreçleri,çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki, fiziksel, v.b), Dil ve benlik gelişimi, öğrenmenin kapsamı ve temel kavramları, öğrenmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme Kuramları; Davranışçı Kuram(klasik ve edimsel koşullanma), Sosyal Bilişsel öğrenme, Gestalt ve Bilgi İşleme Modeli, Hümanistik Kuram.

      EBİL 304 Ölçme ve Değerlendirme
      Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme kavramları, Ölçme aracında bulunması gereken temel nitelikler(geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) Bireyler hakkında bilgi toplama yolları, eğitimde kullanılan ölçme araçlar, çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, test planlama geliştirme, ölçme aracı uyarlama aşamaları, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler, test ve madde analizi, değerlendirme ve not verme.

      EBİL 305 Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
      Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, biçem, model ve yaklaşım), öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğrenme stratejileriyle ilgili sınıflamalar, öğretim stratejileri, öğretim stratejileriyle ilgili sınıflamalar, stil-strateji etkileşimi, öğrenme öğretme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı, etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri, problemlere dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, öykü tabanlı öğrenme, senaryo tabanlı öğrenme, vb. yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar.

      EBİL 306 Sınıf Yönetimi
      Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).

      EBİL 401 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
      Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirme, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, power point kullanımı, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu.

      EBİL 402 Öğretmenlik Uygulaması
      Bu uygulamada öğretmen adaylarının mümkün olduğu kadar erken bir aşamada, bir uygulama öğretmeni nezaretinde okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini çeşitli yönlerden tanıması amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında yer alması önerilen başlıca etkinlikler şunlardır: okul örgütü ve yönetimi, okuldaki günlük işler, zümre etkinlikler, bir öğrencinin okuldaki günlük yaşantısı, bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı, okul-aile işbirliği, ana ve yan branşlarla ilgili derslerin gözlenmesi, okul ve sorunları, araç-gereç ve yazılı kaynaklar ve öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönleri. Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; Ayrıca haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması)

      EBİL 403 Özel Öğretim Yöntemleri
      Bu ders öğrencinin alanına özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik vb.), ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi içerir. Alanında kullanılmakta olan yöntemleri, teorik yaklaşımlar ve sınıf içi öğretim tekniklerini kapsayacak şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Geçmişten bugüne kullanılmış ve literatüre geçmiş öğretim yöntemleri modern yöntemlere vurgu yapılarak eklektik öğretim (her öğretmenin kendine özgü bütün metotlardan süzerek seçtiği ve öğretim durumuna en uygun olan) yaklaşımları ve becerileri kazandırılmak üzere öğretilecektir. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dil becerilerini öğretebilme kabiliyetleri yanında güdüleme ve sınıf yönetimi gibi kabiliyetler kazandırılacaktır.

      EBİL 405 Rehberlik
      Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

      Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı

      Birinci Yarıyıl:
      Eğitim Bilimine Giriş
      Program Geliştirme ve Öğretim
      Gelişim Psikolojisi
      Ölçme ve Değerlendirme
      Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
      Sınıf Yönetimi

      İkinci Yarıyıl:
      Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
      Öğretmenlik Uygulaması
      Özel Öğretim Yöntemleri
      Rehberlik
      ——————————————————————–
      “Eğitim fakülteleri bünyesindeki Orta Öğretim Alan Öğretmenliği programlarındaki öğrenciler 3,5 yılda (ilk 7 yarı yılda) alan bilgisini derslerini almakta, sonraki 1,5 yılda ise öğretmenlik meslek bilgisi derslerini alarak (3,5 +1,5) 5 yılda öğretmenlik bölümünden mezun olmaktadırlar.Diğer okulların mezunları ise lisans programlarından mezun olduktan sonra öğretmen olmak istedikleri takdirde, Üniversitelerin ilgili enstitülerinde açılan (4+1,5=5,5) Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını tamamlamak zorundadırlar.
      1998-1999 öğretim yılında yeni öğretmen yetiştirme sisteminin uygulamaya girmesiyle birlikte, orta öğretime öğretmen yetiştiren Pedagojik Formasyon programı uygulamadan kaldırılmış yerine Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı geliştirilmiştir.fakültelerin mezunları pedagojik formasyonu üniversitelerin ilgili enstitülerinde açılan 1,5 yıllık Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını bitirerek almaktadırlar. en az 4 (dört) yıllık lisans düzeyinde bir programından mezun olmak ve LES sınavında 45 veya daha yukarı puan almış olmak şartları aranmaktadır. yüksek öğretim programlarından mezun olanlardan Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans ya da Pedagojik Formasyon Programını tamamlamamış olanlar, KPSS’nda 75 ve daha yukarı puan aldıkları takdirde, pedagojik yönden eksiklikleri tamamlatılmak üzere alan öğretmenliklerine atanabilirler. Bu şekilde öğretmenliğe atananların Pedagojik Formasyon eğitimleri adaylık dönemi içinde gerçekleştirilir” http://www.meb.gov.tr/bilgiedinme/SSS.html

      MEZUNLAR İÇİN PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI AÇILAN ÜNİVERSİTELER:

      Kaynak: http://www.bilgiyuvasi.net/2011-2012-pedagojik-formasyon-veren-universiteler#ixzz2g4eEzSIV
      2013 – 2014 Pedagojik Formasyon Kontenjanları:
      Üniversite Pedagojik Formasyon Kontenjanı
      -Abant İzzet Baysal Üniversitesi 200
      -Adıyaman Üniversitesi 200
      -Adnan Menderes Üniversitesi 200
      -Ahi Evran Üniversitesi 200
      -Atılım Üniversitesi 200
      -Akdeniz Üniversitesi 200
      -Ankara Üniversitesi 350
      -Anadolu Üniversitesi 350
      -Amasya Üniversitesi 200
      -Atatürk Üniversitesi 350
      -Bahçeşehir Üniversitesi 200
      -Balıkesir Üniversitesi 200
      -Başkent Üniversitesi 200
      -Bülent Ecevit
      Üniversitesi 200
      -Celal Bayar Üni. 200
      -Cumhuriyet Üniversitesi 200
      -Çanakkale Onsekiz Mart
      Üniversitesi 200
      -Çankırı Karatekin
      Üniversitesi 200
      -Çukurova Üniversitesi 350
      -Dicle Üniversitesi 200
      -Düzce Üniversitesi 200
      -Dokuz Eylül Üniversitesi 350
      -Ege Üniversitesi 350
      -Erciyes Üniversitesi 350
      -Eskişehir Osmangazi
      Üniversitesi 200
      -Erzincan Üni. 200
      -Fatih Üniversitesi 200
      -Fırat Üniversitesi 200
      -Gazi Üniversitesi 350
      -Gaziantep Üniversitesi 200
      -Gaziosmanpaşa
      Üniversitesi 200
      -Giresun Üniversitesi 200
      -Harran Üniversitesi 200
      -İnönü Üniversitesi 200
      -İstanbul Üniversitesi 350
      -Kafkas Üniversitesi 200
      -Kahramanmaraş Sütçü İmam
      Üni. 200
      -Karabük Üniversitesi 200
      -Karadeniz Teknik Üni. 200
      -Kastamonu Üniversitesi 200
      -Kırıkkale Üniversitesi 200
      -Marmara Üniversitesi 350
      -Mehmet Akif Ersoy
      Üniversitesi 200
      -Mevlana Üniversitesi 200
      -Mersin Üniversitesi 200
      -Nevşehir Üniversitesi 200
      -Necmettin Erbakan
      Üniversitesi 350
      -Mimar Sinan Güzel
      Sanatlar Üniversitesi 200
      -Muğla Sıtkı Koçman
      Üniversitesi 200
      – Okan Üniversitesi 200
      -Ondokuz Mayıs
      Üniversitesi 300
      -Pamukkale Üniversitesi 200
      -Selçuk Üniversitesi 350
      -Sakarya Üniversitesi 350
      -Siirt Üniversitesi 200
      -Süleyman Demirel
      Üniversitesi 200
      -Trakya Üniversitesi 200
      -Uludağ Üniversitesi 200
      -Uşak Üniversitesi 200
      -Yıldız Teknik
      Üniversitesi 350
      -Yakındoğu Üniversitesi 200
      -Yeditepe Üniversitesi 200
      -Yüzüncü Yıl Üniversitesi 200
      -Zirve Üniversitesi 200

  13. Yasemin dedi ki:

    Açık liseyi bitirdim,üniversiteye hazırlanıyorum istediğim bölüm fotoğrafçılık, marmara ilk tercihim,şartlarını ve sınav soruları hakkında bilgisi olan yardım edebilirmi?

  14. Tarik dedi ki:

    Merhaba arkadaşlar herkesin onlarca sorunu çizmesi gereken yolu hayalleri var. İstanbul Kadıköy de rıhtımda bulunan atölyemde güzel sanatlara hazırlık eğitimi veriyorum. İstanbulda olan arkadaşlara yardımcı olabilirim. Butik küçük bir atölyeyim 2 aydır eğitimler devam ediyor. birebir özel ders gibi az sayıda öğrenci ile çok hızlı gelişim sağlıyoruz. Soru sormak danışmak dosya çizim göstermek isteyen herkese kapım açık beklerim herkese kolay gelsin. http://birheykelatolyesi.blogspot.com/ adresinde blogumdan atölyeyi görebilirsiniz. iletişime geçebilirsiniz. Kolay gelsin herkese teşekkür ederim.

  15. Ali Şahin ERDOĞAN dedi ki:

    merhaba ben celal bayar üniversitesi iç mimarlığına gitmek istiyorum bana biraz bilgi verirmisiniz ? şimdiden çok teşekkür ederim

  16. gül dedi ki:

    merhaba, ben anadolu üniversitesi animasyon bölümüne hazırlanıyorum,bölüm soruları nasıl oluyor,canlı model aşaması var mı,hakkında daha çok bilgi verebilir misiniz

  17. berra dedi ki:

    mrb
    resim konusunda yetenekliym iki dönem kurs da aldım ve çizmekten de zevk alıorm bu sene yetenek sınavına giricem başvuru yaptım ama hangi bölüm okusam karar veremedim arkadaşlar grafikerlik mi moda tasarım mi endüstriyel mi ?

  18. Yas dedi ki:

    merhabalar size sorum olacaktı
    ben marmara da mühendilik okuyorum ama bölümden memnun değilim bu yaz aşçılık yaptım ve şimdi yeditepe gastronomi ve mutfak sanatlarına geçmek istiyorum. ygs de ihtiyaç olan puanı her türlü çıkarırım burslu kazanmam da gerekiyor ama gastronomi bölümü gsf de ve yetenek sınavı istiyor çizim konusunda hep bir ilgim oldu ama hiç üstüne düşmedim anadolu lisesi okudum geliştirecek ortamım olmadı haliyle oldukça hamım acaba gastronomi bölümü için yetenek sınavı ne kadar önemli benden ne yapmamı, ne kadar bilgili olmamı bekleyecekler, bu sene kazanmak için şimdi kursa başlasam yeterli olabilir mi?
    ve yeditepe gsf den bir tanıdığınız varsa birinci derece bilgi almam çok iyi olurdu

  19. mine dedi ki:

    teşekür ederim ama yanlız anlayamadığım şu hani neden bu kadar çok soru umarım benim gireceğim sınav bu kadar olmaz neyse tekrar teşekür ederim yinede iyi gnler

  20. mine dedi ki:

    kolay gelsin çok güzel bir bölüm yaaaaaaaaaaaaa

  21. merve dedi ki:

    merhaba ben anadolu lisesi öğrencisiyimm iç mimarlık yetenek sınavlarına girmek istiyorum sayısalcıyım o baraj olarak koyulan puanların belli bir bolümü var mı yoksa farketmior mu .hangisi yuksekse o mu alınıyor.lütfen yardım edin boyle seylere ulasamayacak bir yerde yasıyorum.

    • Tarık dedi ki:

      Merhaba,
      ygs ye giriyosun herhangi bir puan türünden üniversitenin istediği barajı geçmen gerekiyor örneğin marmara üniversitesi güzel sanatlar fakültesi iç mimarlık için özel yetenek sınavına girmen için 225 üstü bir puan almış olman gerekiyor. bu puanı almakta çok zor değil. istersen hem öss ile tercih yapabilir hemde özel yetenek sınavlarını deneyebilir şansını artırabilirsin. ama iç mimarlık oldukça popüler bir bölüm olduğu için başvuru sayısı fazla olunca rekabette artıyor. Çok yoğun çizim çalışmalısın. bir atölyede eğitim alman şart. kolay gelsin iyi çalışmalar dilerim başka soruların olursa yardımcı olmaya çalışırım.

  22. melahat dedi ki:

    merhaba
    İki senelik üniversiteyi dört seneliğe çıkartmak için yetenek sınavı var mı bu konuda bir bilgisi olan var mı ?

  23. gamze dedi ki:

    sanane tas hakkında daha detaylı bilgi verebilirmisiniz

  24. gamze dedi ki:

    sahne tas.*

  25. şeyma dedi ki:

    Merhaba siteniz dikkatimi çekti bu sene YGS’ye girdim ayriyetten LYS’ye de gireceğim sayısal öğrencisiyim. %50 bursta olsa iç mimarlık okumak istiyorum.Eğer MF-4 puanım yetiryor ve yerleşebiliyorsam yetenek sınavına girmem gerekir mi?Ona göre son 2 ay özel ders almak istiyorum.Bana yardımcı olur musunuz?Açıklarsanız sevinirim

    • görseldil dedi ki:

      Genelde benzerlikler görülse de, her üniversitenin uygulaması farklıdır. Örneğin Hacettepe Üniversitesi geçen yıl bazı bölümlere, okul birincisi olan öğrencileri yetenek sınavına almadan kaydetti. Tercih ettiğiniz üniversitelerin uygulamalarını web sitelerinden -forumlardan takip edin ona göre kurs alın.

  26. elisa dedi ki:

    Merhaba öncelikle ben geçen yıl düz lise mezunuyum fakat gsf. istiyorum sınavlara hazırlanmaya başlıcam.. sahne sanatları bölümü istiyorum.. (Dans Bölümü) bu konu hakkında bilgilendirir misiniz ?? :)

  27. kübra dedi ki:

    ege üniversitesi yetenek sınavlarıyla ilgili bilgi verebilirmisiniz acaba

    • görseldil dedi ki:

      Ege üniversitesi Resim Öğretmenli Bölümünde sınav açıyor. Sınav şekli 2 aşamalı: 1. sınavda Canlı modelden, torstan vs görsel algıya dayalı görüşünüzü ölçüyor. 2. sınavda hayali-imgeseltasarımla, kurgunuza-yaratıcılığınıza bakıyor. Her yıl değişiklikler olabiliyor, sınav takvimini üniversitenin web sitesinden takip edebilirsiniz.Başarılar dilerim.

  28. nazli dedi ki:

    ben 11.sınıftayım şuan anadolu üniv animasyon istiyorum 12.sınıfta 2 tane resim kursu buldum eylülde başlıcam sizce 1 yıl çalşmak için yeterli bir süre mi ??

    • görseldil dedi ki:

      Sınavlarda yeterli olma durumunuz Sizin algınıza, çalışma kapasitenize bağlıdır. Kalemi elinizden bırakmadan her gün sabah 3, akşam 3 saatinizi vererek çalışın. Yönlendiriciniz özellikle yetenek sınavlarına hazırlama konusunda donanımlı olsun, doğru görüş kaydedin, hatalarınızı tekrarlamayın. Kişi, kitap vs. Her kaynaktan yararlanın. 3 veya 4 yıl kurs alanlar oluyor, Algınıza bağlı olarak 6 ayda yeterli olabilir. Sınavı kazanmaya-Hedefe kilitlenin ve çok çalışın. Başarılar dilerim.

  29. merve dedi ki:

    gastronomi bölümü yetenek sınavlarını kazanan kişi yetepe gibi üniversitelerde ücretli mi okuyor
    bu bölüm içinde resim çiziminde zorluk var mı ya da uygulamalı yemek yapımındanda sınava giriliyor mu?

  30. yagiz dedi ki:

    Haliç Üniversitesi 2013 2014 yetenek sinavlari sorularını da ogrenebilir miyiz?

  31. Esra dedi ki:

    merhaba, yetenek sınavları için geç mi kaldım ?

  32. ebru dedi ki:

    Merhaba Çanakkale 18 mart Üniversitesinde baraj ve grafik bölümü sınavlarında ne soruldu bir bilginiz var mı?

  33. Mert dedi ki:

    Selamlar 2 yıllık mobilya dekorasyon bölümünü bitirdim ve bu ay dgs giricem iç mimarlık bölümünü okumak istiyorum bu bölüme genel yetenek sınavıyla mı alıyorlar yoksa okulların belirlediği puanı almak yeterli oluyor mu

  34. rıza dedi ki:

    selamlar ben iç mimarlık istiyorum fakat çizim yeteneğim yok denecek kadar az acaba çizim kursuna gidersem bana yararı olurmu?

    • görseldil dedi ki:

      Çizim yeteneği olmayanlara, çizim kursunun yararı elbette olur. Çizim tekniklerini ve görmenin yöntemlerini öğrenir, kendinizi geliştirirsiniz. Azmeder, çok çalışırsanız sınavı da kazanırsınız. Algılama düzeyiniz önemlidir, belli aşamalarda takılır ilerleyemezseniz, kursa devam etmenizi önermem.

  35. seda dedi ki:

    merhaba
    ben mimar sinan üniversitesinde iç mimarlık yüksek lisansı yapmak istiyorum.Yetenek sınavında ne sorduklarıyla ilgili bir bilgisi olan var mı?

  36. gamze dedi ki:

    meraba bn meslek olark iç mimarlık ve çevre tasarımını düşünüyorum.. yeteneğim çok çok iyi olmasada var .! en azından KAMBLUMBAĞ TERBİYECESİ yaparak..(tam 3 ay sürdü) haftada birgün resim hocamız bizi atolyye götürerek ….( tablo,karakalem ,ebru sanatı vb gbi….yani iç mimar olmayı çok istiyorum insan figürünü çok iyi çizemiyorm ne bilm; doğa,manzara,elbise ,kıyafet ,hayvan resimleri,evin içi ,mobilyalar ,gelinlik ,apartman,araba))… felan çizebiliyorum …ama şöle bişede var matemattiğim iyi değil açıkçası iç mimarlk ve çev.tas.olmamı etkiler mi bna yardımcı olurmsunz lütfen ?acil !! :))

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter picture

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook photo

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ photo

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s