Eğitim Fakülteleri-Resim Öğretmenliği

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRETMEN YETİŞTİRME LİSANS PROGRAMLARI 

    Resim – iş Öğretmenliği bölümlerini kazanmak için öncelikle üniversite yerleştirme sınavlarında, o yıl için öngörülen en az baraj puanını (180) ve üzerinde puan almalısınız. Daha sonra seçtiğiniz üniversitelerin Eğitim Fakültelerinde okuyabilmek için; özel Yetenek 1, 2 veya 3 aşamalı çizim Sınavlarında başarılı olmalısınız.  Sanatsal çizimlerinizde yaratıcılığınız-nörolojik bakış ve nesnel fotoğraf gibi çizgisel aktarma görme beceriniz (desen-perspektif-imgesel teknikleriyle) ölçülür. Renk bilginiz sınanabilir.  İyi bir YGS sınav puanınız ve orta öğretim başarı puanınız-aoöp –  çizim sınavlarından aldığınız puana eklenerek kontenjan sıralamasında yerinizi alırsınız.

Çok çalışarak, tembel yeteneklinin önüne geçebilirsiniz. %10 yetenek + % 90 çalışma başarı getirir. Kaleminiz, gözünüz ve bileğiniz torpilinizdir.

Üniversite sınavlarında daha önceden 4 yıllık bir fakülteyi kazanmış, okulunu dondurmuş veya okumakta olan bir öğrenci yetenek sınavlarına girdiği zaman puanında belli oranda düşme olur;  üniversiteye yeni girecek öğrencinin yerini aldığı için. YGS ham puanı + AOÖP (ağırlıklı orta öğretim başarı puanı)  hesaplamada katsayı düşük çarpıldığı için ek puanları diğer öğrencilerden daha düşük çıkacaktır.

Güzel sanatlar fakültesi yetenek sınavları genellikle Ağustos ayının 15 ile eylül ayının 15’i arasında yapılmaktadır. Vakıf üniversitelerinin yetenek sınav takvimleri farklılık gösterebilir. Sınav tarihleri çakışmadığı sürece birden fazla bölüme başvurabilirsiniz.

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ VE GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ RESİM BÖLÜMÜ OLAN ÜNİVERSİTELER

·        ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ (Bolu) (www.ibu.edu.tr )

·        Resim Öğretmenliği ( 40 Öğrenci)

·        Resim Öğretmenliği( II.öğretim, 40 öğrenci)

·        ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (Aydın) (www.adu.edu.tr)

·        Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

·        AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ (Afyon) (www.aku.edu.tr)

·        Güzel Sanatlar Fakültesi – Seramik

·        AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ  (Antalya) (www.akdeniz.edu.tr)

Resim Bölümü ( 15 öğrenci)- Grafik Bölümü (15 öğrenci) – Seramik Bölümü (12  öğrenci) – Heykel Bölümü( 10 öğrenci) – İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (25 öğrenci) – Moda ve Tekstil Tasarımı – Sahne Dekorları ve Tasarımı – Fotoğraf Bölümü ( 12 öğrenci) – Sinema –TV (15 öğrenci) – Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü

·        ANADOLU ÜNİVERSİTESİ  ( Eskişehir) (www.anadolu.edu.tr)

·        Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği(60 öğrenci)

·        Güzel Sanatlar Fakültesi – (Öğretim yılı 5 yıl, 1 yıl İngilizce hazırlık)

·        Baskı Sanatları Bölümü (15 öğr.)

·        Seramik Bölümü (20 öğr.)

·        Cam Bölümü (15 öğr.)

·        Heykel Bölümü

·        Grafik Bölümü( 25 öğr.)

·        Resim Bölümü ( 20 öğr.)

·        Çizgi Film (animasyon) Bölümü (20 öğr.)

·        İç Mimarlık Bölümü (20 öğr.)

·        ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ  (Erzurum) (www.atauni.edu.tr)

·        Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

·        Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim

Heykel

Grafik

Seramik

Geleneksel Türk El Sanatları

Fotoğraf

Sinema-TV

·        Balıkesir Üniversitesi (Balıkesir )

·        CUMHURİYET  ÜNİVERSİTESİ (Sivas) (www.cumhuriyet.edu.tr)

1.      Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim Bölümü

Heykel Bölümü

·        ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (Adana) (www.cukurova.edu.tr.)

·        Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği ( 40 Öğr.)

Güzel Sanatlar Fakültesi

Grafik Bölümü (15 Öğr.)

Tekstil Bölümü

Sinema-tv Bölümü

Seramik Bölümü (15 öğr.)

İç Mimarlık Bölümü (20 öğr.)

Fotoğraf Bölümü

Resim Bölümü

·        DİCLE ÜNİVERSİTESİ ( Diyarbakır)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

·        DOKUZ EYLÜL  ÜNİVERSİTESİ( İzmir) (www.deu.edu.tr.)

Eğitim Fakültesi (Buca) – Resim-iş Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim Bölümü

Heykel Bölümü

Grafik bölümü

Seramik Bölümü

Tekstil Bölümü

Geleneksel Türk El Sanatları

·        ERCİYES ÜNİVERSİTESİ (Kayseri) (www.erciyes.edu.tr.)

 Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim

Heykel

Seramik

Grafik

·        GAZİ ÜNİVERSİTESİ (Ankara) (www.gazi.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi

·        GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ( Gaziantep) (www.gantep.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

·        HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (Ankara) (www.hun.edu.tr)

Güzel Sanatlar Fakültesi – Resim Bölümü

Heykel Bölümü

Seramik Bölümü

Grafik Bölümü

İç Mimari ve Çevre Tasarımı Bölümü

·        İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ ( Malatya) (www.inonu.edu.tr)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim Bölümü

·        KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ(Trabzon) (www.ktu.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

·        KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ( Kocaeli) (www.kou.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Fakültesi – Fotoğraf ve Grafik Sanatları

Plastik Sanatlar Bölümü

Resim Bölümü

Heykel Bölümü

İç Mimarlık Bölümü

·        MİMAR SİNAN ÜNİVERSİTESİ( İstanbul) (www.msu.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Fakültesi

Fotoğraf

Geleneksel Türk el Sanatları

Grafik

Heykel

Resim

Sahne Dekor ve Kostümleri

Seramik

Sinema-tv

Tekstil ve Moda tasarımı

·        MARMARA ÜNİVERSİTESİ( İSTANBUL) (www.marun.edu.tr)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş eğitimi Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim

Heykel

Grafik Sanatları

Tekstil sanatları

Seramik ve Cam sanatları

Endüstri Ürünleri Tasarımı

İç Mimarlık

Sinema-TV

Geleneksel Türk el Sanatları

Fotoğraf

·        MUĞLA ÜNİVERSİTESİ (Muğla) (www.mu.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Eğitimi Öğretmenliği

·        MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ (Hatay) (www.mku.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Eğitimi Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim

Heykel

Grafik

·        NİĞDE ÜNİVERSİTESİ (Niğde) (www.nigde.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Eğitimi Öğretmenliği

·        ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ( Samsun) (www.omu.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Eğitimi Öğretmenliği

·        PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ (Denizli) (www.pamukkale.edu.tr)

·        Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

·        SAKARYA ÜNİVERSİTESİ( Sakarya ) (www.sakarya.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Fakültesi

Resim

Seramik

Geleneksel Türk el Sanatları

·        SELÇUK ÜNİVERSİTESİ(Konya) (www.selçuk.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi

Geleneksel Türk El Sanatları

Seramik

·        SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ(ISPARTA) (www.sdu.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü (Burdur)

Resim-iş Öğretmenliği

Güzel Sanatlar Fakültesi (Isparta)

Resim grafik

Geleneksel Türk El Sanatları

Sahne Sanatları

Seramik

·        ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ ( BURSA) (www.uludag.edu.tr.)

Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü – Resim-iş Eğitimi Bölümü

Eğitim Fakültelerinde okumayanlar GSF-Güzel Sanatların Bölümlerinden birini bitirdiğinde Görsel Sanatlar Öğretmeni olabilmek için Pedagojik Formasyon eğitimi alabilirler.

Pedagojik Formasyon Eğitimi Nedir, Kimler-hangi bölümde okuyanlar- Alabilir?

Pedagojik formasyon alarak öğretmenlik yolunda önemli bir adım atmış olursunuz. Ancak okullarda kadrolu öğretmenlik için atanmanız gerekecektir. Buda durumda öncelikle sınava girmeniz ve sayısı günden güne artmaya devam eden, atanmayı bekleyen öğretmenler arasında yerinizi almanıza sebep olabilir. Ya da okullarda çeşitli açıkların oluşması sebebi ile sözleşmeli öğretmen olarak da çalışabilirsiniz.

“Hangi bölümden mezun olursanız olun, pedagojik formasyon alırsanız öğretmen olabilirsiniz.” şeklinde yanlış bir anlayış var. MEB kimleri öğretmen atayabileceğine dair, yani bir diğer ifadeyle hangi branşlarda formasyon alırsanız öğretmen olarak atanabileceğinize dair 80 nolu belge yayınlanmıştır. Eğer bölümünüz bu listede yer alıyorsa formasyon alabilirsiniz. Bu yıl yeni branşlarla liste yenilendi. Dolayısıyla pedagojik formasyon eğitimi alabilecek olan fakülte veya bölümlerin isimlerini ve ayrıca hangi öğretmenlik branşına atanacağını gösteren listeler aşağıda verildi.

Pedagoji, İngilizce “Pedagogy” kelimesinden  gelen “eğitim bilim ve teorisi” anlamını taşıyan bir kelimedir. Formasyon ise İngilizce “Formation” kelimesinin Türkçesi olan “biçimlenme” olarak çevirebileceğimiz bir kelimedir.  “Pedagojik Formasyon” eğitimi, öğretmen olabilmek için sahip olunması gereken bir eğitimdir. Herhangi bir disiplinin (dersin) öğretim yöntemlerinin doğru şekilde kullanılması olarak da açıklanabilir.

Ülkemizde işsizlik durumunun her geçen gün artması, bölüm mezunlarının formasyon eğitiminden geçerek öğretmen olma imkanlarını değerlendirmeye başlamaya itmiştir.

 

FORMASYON BAŞVURULARI NASIL YAPILIR? 

Pedagojik formasyon, öğretmenlik mesleğini yapabilmek için eğitim ile ilgili dersleri kapsamaktadır. Ülkemizde Eğitim Fakültesi öğrencileri, üniversite eğitimleri esnasında pedagoji dersleri alarak öğretmen olabilecek durumda mezun olurlar.

Oysa diğer öğretmen yetiştiren yüksek öğretim kurumlarının mezunları ise, isterlerse ilaveten “Pedagojik Formasyon Eğitimi” almaları gerekmektedir. Bunu 28.01.2010 tarihli T.C. YÖK kararı gereği, öğretmen yetiştiren bir fakültenin / yüksek okulun bir bölümünde ya öğrenci iken ya da mezuniyet sonrasında gerekli bazı koşulları sağlamak suretiyle yapabilmektedirler.

Pedagojik Formasyon Eğitimi’ne aşağıdaki şartlara göre öğrenci kabul edilmektir:

Lisans mezunu iseniz ve lisans mezuniyet ortalamanız en az 2,5/4 ya da 65/100 ise doğrudan bu eğitimi verebilecek üniversitelere başvurarak pedagojik formasyon eğitimi alabilirsiniz.

YÖK, hangi üniversitelerin “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası” verebileceğini her yıl vereceği izin ve yetki ile belirlemekte ve bu durumda formasyon sertifikası eğitimi verebilecek üniversiteler listesinde değişiklikler olabilmektedir. YÖK her üniversite her yıl farklı miktarlarda kontenjan vermektedir. Üniversiteler ise bu kontenjanı yine YÖK izni ile ` kendi mezunlarına, % 40 farklı üniversite mezunlarına olacak şekilde dağıtır. Hangi bölümden kaç kişi alınacağını yine üniversiteler serbest iradeleriyle kendileri belirlerler. Örneğin kimi üniversiteler İlahiyat Fakültesi mezunu ya da spor bölümlerinden mezunları kabul etmezken, kimileri kabul ediyorlar. Burada belirleyici rolü, o üniversitede var olan fakülteler belirlemektedir.

 

Pedagojik Formasyon Eğitimine Başvuru Yapabilen Bölüm veya Fakülteler:

  1. Aile ve Tüketici Bilimleri
  2. Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü
  3. Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü
  4. Arap Dili ve Edebiyatı
  5. Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü Sanat Tarihi Anabilim Dalı
  6. Balıkçılık Teknolojisi Mühendisliği
  7. Basım ve Yayımcılık
  8. Basın ve Yayın
  9. Beslenme ve Diyetetik
  10. Bitkisel Üretim
  11. Bahçe Bitkileri
  12. Bitki Koruma
  13. Biyoloji (Botanik)
  14. Bilgisayar Bilimleri Mühendisliği
  15. Bilgisayar Teknolojisi Bölümü /Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri Bölümü
  16. Bilgi Teknolojileri
  17. Bilgisayar Mühendisliği
  18. Biyoloji Bölümü
  19. Biyomedikal Mühendisliği
  20. Biyokimya
  21. Coğrafya Bölümü
  22. Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları Bölümü
  23. Çalgı Yapımı Bölümü
  24. Çeviribilim Bölümü (İngilizce)
  25. Çevre Mühendisliği
  26. Çevre Bilimleri ve Yönetimi
  27. Çince Mütercim Tercümanlık Bölümü
  28. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü
  29. Çocuk Gelişimi Bölüm
  30. Deniz Ulaştırma İşletme Mühendisliği
  31. Diş Hekimliği Fakültesi
  32. Drama
  33. Drama ve Oyunculuk
  34. Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü
  35. Endüstriyel Tasarım Bölümü
  36. Ev Ekonomisi Bölümü
  37. Ev Ekonomisi Yüksek Okulu
  38. Elektrik Mühendisliği
  39. Elektrik-Elektronik Mühendisliği
  40. Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği
  41. Enstrüman Yapım Bölümü
  42. Ebelik Bölümü
  43. Ergoterapi Bölümü
  44. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon
  45. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksek Okulu
  46. Fizik Bölümü
  47. Fizik Mühendisliği
  48. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
  49. Fransızca Dili ve Edebiyatı Bölümü
  50. Felsefe Bölümü (En az 16 kredi Sosyoloji, 16 kredi Psikoloji

Aldığını belgelendirenler)

  1. Fotoğraf
  2. Fotoğraf ve Grafik Sanatları
  3. Gazetecilik
  4. Gazetecilik ve Halkla İlişkiler
  5. Geleneksel Türk El Sanatlar
  6. Gemi Makineleri İşletme Mühendisliği
  7. Gemi İnşa Mühendisliği
  8. Gemi İnşaatı Mühendisliği
  9. Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği
  10. Gıda Mühendisliği
  11. Gıda Teknolojisi(lisans)
  12. Grafik Bölümü / Anasanat Dalı
  13. Grafik Tasarım
  14. Grafik Tasarımı
  15. Güverte Bölümü
  16. Halkla İlişkiler
  17. Halkla İlişkiler ve Tanıtım
  18. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  19. Harita Mühendisliği
  20. Havacılık Elektrik ve Elektroniği
  21. Hemşirelik Yüksekokulu
  22. Hemşirelik Bölümü
  23. Heykel
  24. Hukuk Fakültesi
  25. İç Mimarlık
  26. İlahiyat Fakültesi
  27. İletişim Sanatları
  28. İletişim
  29. İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
  30. İngiliz Dil Bilimi Bölümü
  31. İngiliz Dili ve Kültürü Bölümü
  32. İnşaat Mühendisliği
  33. İspanyol Dili ve Edebiyatı
  34. İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri
  35. İtalyan Dili ve Edebiyatı
  36. Japon Dili ve Edebiyatı
  37. Jeodezi ve Fotogrametri Mühendisliği
  38. Kamu Yönetimi
  39. Kimya Bölümü
  40. Kimya Mühendisliği
  41. Kontrol ve Bilgisayar Mühendisliği
  42. Lojistik Yönetimi
  43. Matematik Bölümü
  44. Matematik-Bilgisayar Bölümü
  45. Medya ve İletişim Sistemleri
  46. Medya İletişim Sistemleri
  47. Mekatronik Mühendisliği
  48. Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
  49. Meteoroloji Mühendisliği
  50. Mimarlık
  51. Mütercim-Tercümanlık Bölümü (İngilizce)
  52. Mütercim-Tercümanlık Bölümü (Almanca)
  53. Mütercim-Tercümanlık Bölümü (Fransızca)
  54. Müzik Bölümü/anabilimdalları
  55. Oyunculuk
  56. Peyzaj
  57. Peyzaj Mimarlığı
  58. Plastik Sanatlar
  59. Psikoloji Bölümü
  60. Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü
  61. Radyo,TV ve Sinema
  62. Radyo, Televizyon ve Sinema
  63. Radyo ve Televizyon Bölümü
  64. Radyo-TV-Sinema
  65. Radyo-TV-Sinema ve Görsel Sanatlar
  66. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
  67. Rekreasyon
  68. Resim
  69. Rus Dili ve Edebiyatı
  70. Rusça Mütercim Tercümanlık
  71. Sağlık İdaresi Yüksek Okulu
  72. Sağlık Yüksekokulu Acil Yardım ve Afet Yönetimi Bölümü
  73. Sağlık Yönetimi Bölümü
  74. Sağlık Memurluğu Bölümü
  75. Sağlık Yüksekokulu Sağlık Memurluğu Bölümü
  76. Sanat Tarihi Bölümü
  77. Süs Bitkileri
  78. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
  79. Seramik
  80. Seramik ve Cam
  81. Seramik ve Cam Tasarımı
  82. Sinema ve Televizyon Bölümü
  83. Sosyoloji Bölümü (En az 16 kredi Felsefe, 16 kredi Psikoloji, 8

kredi Mantık aldığını  belgelendirenler)

  1. Su Ürünleri Bölümü/Mühendisliği
  2. Su Ürünleri Fakültesi Temel Bilimler Bölümü
  3. Şehir ve Bölge Planlama
  4. Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokulu(Lisans)
  5. Tarih Bölümü
  6. Telekomünikasyon Mühendisliği
  7. Televizyon Gazeteciliği
  8. Tıp Fakültesi
  9. Turizm Animasyonu
  10. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü
  11. Uçak Elektrik-Elektronik
  12. Uçak Mühendisliği
  13. Uçak Gövde Bakım
  14. Uçak Motor Bakım
  15. Uçak Gövde-Motor
  16. Uluslararası Lojistik
  17. Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık
  18. Ulaştırma ve Lojistik
  19. Veteriner Fakültesi
  20. Ziraat Fakültelerinin;
  21. Bahçe Bitkileri
  22. Tarla Bitkileri
  23. Toprak
  24. Bitki Koruma
  25. Gıda Teknolojisi
  26. Süt Teknolojisi
  27. Hayvansal Üretim
  28. Zootekni
  29. Tarım Makineleri
  30. Tarımsal Mekanizasyon
  31. Kültür Teknik-Makine
  32. Güzel Sanatlar Fakültesi ve Türk Musikisi Devlet Konservatuvarı ile

Devlet Konservatuvarının;

  1. -Temel Bilimler Bölümü
  2. – Kompozisyon Bölümü
  3. – Ses Eğitimi Bölümü
  4. – Müzik Bilimleri Bölümü
  5. – Çalgı Bölümleri (Nefesli Çalgılar, Yaylı Çalgılar, Vurmalı Çalgılar,

Piyano ve Harp, Piyano, Mızraplı Çalgılar)

  1. – Bando Şefliği
  2. – Folklor ve Etnomüzikoloji
  3. – Müzikoloji
  4. – Opera
  5. – Şan ve Opera
  6. – Türk Sanat Müziği
  7. – Çalgı Yapımı
  8. – Şan
  9. – Türk Halk Oyunları
  10. – Türk Müziği
  11. – Türk Musikisi
  12. – Koro
  13. – Müzik Teknolojisi
  14. – Müzik Teorisi
  15. -Türk Halk Müziği
  16. -Türk Halk Müziği(Ses Eğitimi Anasanat Dalı/ Çalgı Eğitimi Anasanat Dalı)

Not: Yukarıdaki bölümler son değişikliğin 2011 Haziran’da yapıldığı MEB 80 Sayılı çizelgeye göre oluşturulmuştur. Yukarıda adı geçen bölümler haricindeki bölümler pedagojik formasyon eğitimi alamazlar. Bu konu ile ilgili olarak yukarıdaki tabloda bölümünüzün olup olmadığını kontrol ediniz.

 

Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı dersleri şu şekildedir:

Birinci Yarıyıl

  • Eğitim Bilimine Giriş
  • Program Geliştirme ve Öğretim
  • Gelişim Psikolojisi
  • Ölçme ve Değerlendirme
  • Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları
  • Sınıf Yönetimi

İkinci Yarıyıl

  • Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
  • Öğretmenlik Uygulaması
  • Özel Öğretim Yöntemleri
  • Rehberlik
  • Ve Öğretmenlik Uygulaması

 

Üniversitelerde verilmeye başlanan, “Pedagojik Formasyon Sertifika Programı” adı ile verilen eğitimler kapsamında Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikte adaylarda bazı şartlar aranmaktadır. Eğitim aşamasında, not ortalaması, başarı durumu gibi konular sertifika almanıza etki edecektir.

 

Hangi üniversiteler formasyon eğitimi verir?

YÖK onayı olan formasyon eğitimi veren üniversiteler gerekli şartlar incelendikten sonra belirlenmektedir. Bu sebepten dolayı formasyon veren üniversitelerin listesinde her yıl güncellemeler olabilmektedir.

2015-2016 dönemi için “Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı” açılmasına izin verilen üniversiteler ve kontenjanları 12.11.2015 tarihinde YÖK’ün resmi internet sitesinden alınarak aşağıda verilmiştir.

 

Formasyon dersleri içerikleri:

EBİL 301 Eğitim Bilimine Giriş

Eğitimin kapsamı, eğitim-öğretim, eğitimde yöntem sorunu, eğitimin teorik temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi. Eğitimin diğer bilimlerle ilişkileri, eğitim-toplum, eğitim ekonomi, eğitim-politika ilişkileri, örgün eğitim ve yaygın eğitim. Bir meslek olarak öğretmenlik, öğretmen yetiştirme alanındaki uygulamalar ve gelişmeler.

EBİL 302 Program Geliştirme ve Öğretim;

Temel kavramlar, eğitimde program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temeller), eğitim programı tasarımı ve modeller, program geliştirme süreci (planlama, tasarı hazırlama, deneme-değerlendirme, programa süreklilik kazandırma). Öğretim ilkeleri, öğretimde planlı çalışmanın önemi ve yararları, öğretimin planlaması (nitelendirilmiş yıllık plan, günlük plan ve etkinlik örnekleri), öğretim yöntem ve teknikleri, bunların uygulama ile ilişkilendirilmesi, eğitim ve öğretimde yeni yönelimler (etkin öğrenme, çoklu zeka, yapılandırmacılık, yaşam boyu öğrenme, yaratıcı düşünme, vb.), öğretim hizmetinin niteliğini artırmada öğretmenin görev ve sorumlulukları.

EBİL 303 Gelişim Psikolojisi;

Gelişim Psikolojisinin temel kavramları ilkeleri gelişim süreçleri, çeşitli yönlerden insan gelişimi (bilişsel, sosyal, psikolojik, ahlaki, fiziksel, v.b), Dil ve benlik gelişimi, öğrenmenin kapsamı ve temel kavramları, öğrenmeyi etkileyen faktörler, Öğrenme Kuramları;  Davranışçı Kuram (klasik ve edimsel koşullanma), Sosyal Bilişsel öğrenme, Gestalt ve Bilgi İşleme Modeli, Hümanistik Kuram.

EBİL 304  Ölçme ve Değerlendirme:

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirme kavramları, Ölçme aracında bulunması gereken temel nitelikler(geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık) Bireyler hakkında bilgi toplama yolları, eğitimde kullanılan ölçme araçlar, çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımları, test planlama geliştirme, ölçme aracı uyarlama aşamaları, ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler, test ve madde analizi, değerlendirme ve not verme.

EBİL 305 Öğrenme Öğretme Kuram ve Yaklaşımları;

Temel kavramlar (kuram, ilke, yasa, yöntem, teknik, strateji, taktik, stil, biçem, model ve yaklaşım), öğrenme kuramları, öğretme kuramları, açıklayıcı ve kuralcı öğretim kuramları, alanda çalışan kuramcılar, yöntemden stratejiye geçiş, öğrenme stratejileri, öğrenme stratejileriyle ilgili sınıflamalar, öğretim stratejileri, öğretim stratejileriyle ilgili sınıflamalar, stil-strateji etkileşimi, öğrenme öğretme stilleri ve stil odaklı öğretim tasarımı, etkin öğretim hizmetini sağlamada kullanılabilecek strateji örnekleri, problemlere dayalı öğrenme, proje tabanlı öğrenme, öykü tabanlı öğrenme, senaryo tabanlı öğrenme, vb. yaklaşımlar ve bu yaklaşımlara dayalı örnek uygulamalar.

EBİL 306 Sınıf Yönetimi;

Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).

EBİL 401 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı;

Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirme, öğretim gereçlerinin geliştirilmesi (çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, power point kullanımı, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler), eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesi, internet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, Türkiye’de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu

EBİL 402 Öğretmenlik Uygulaması;

Bu uygulamada öğretmen adaylarının mümkün olduğu kadar erken bir aşamada, bir uygulama öğretmeni nezaretinde okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini çeşitli yönlerden tanıması amaçlanmaktadır. Bu ders kapsamında yer alması önerilen başlıca etkinlikler şunlardır: okul örgütü ve yönetimi, okuldaki günlük işler, zümre etkinlikler, bir öğrencinin okuldaki günlük yaşantısı, bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı, okul-aile işbirliği, ana ve yan branşlarla ilgili derslerin gözlenmesi, okul ve sorunları, araç-gereç ve yazılı kaynaklar ve öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönleri. Okullarda bir uygulama öğretmeni nezaretinde Öğretmenlik Uygulaması dersine temel oluşturmak amacıyla yapılan gözlem ve uygulamalar; Ayrıca haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimun 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması)

EBİL 403 Özel Öğretim Yöntemleri;

Bu ders öğrencinin alanına özgü temel kavramlar ve bu kavramların alan öğretimiyle ilişkisi, alanının başta Anayasa ve Milli Eğitim Temel yasası olmak üzere yasal dayanakları, alan öğretiminin genel amaçları, kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller, İlgili Öğretim Programının incelenmesi (amaç, kazanım, tema, ünite, etkinlik vb.), ders, öğretmen ve öğrenci çalışma kitabı örneklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi içerir. Alanında kullanılmakta olan yöntemleri, teorik yaklaşımlar ve sınıf içi öğretim tekniklerini kapsayacak şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Geçmişten bugüne kullanılmış ve literatüre geçmiş öğretim yöntemleri modern yöntemlere vurgu yapılarak eklektik öğretim (her öğretmenin kendine özgü bütün metotlardan süzerek seçtiği ve öğretim durumuna en uygun olan) yaklaşımları ve becerileri kazandırılmak üzere öğretilecektir. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dil becerilerini öğretebilme kabiliyetleri yanında güdüleme ve sınıf yönetimi gibi kabiliyetler kazandırılacaktır.

EBİL 405 Rehberlik;

Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler), teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.

 

ÜNİVERSİTELER VE KONTENJANLARI

YÖK, atanamayan öğretmen sayısı 400 bini bulunca, sayının artmaması, sorunun daha da büyümemesi için önemli bir adım attı. Buna göre eğitim fakültelerinde ikinci öğretimler kapanacak. Bu yıl sadece 15 bin kişi formasyon alabilecek. En az yüksek lisans derecesine sahip olan öğretmen adayları yetiştirmek için önümüzdeki dönemlerde pedagojik formasyonun sadece lisansüstü düzeyde verilmesine ilişkin bir çalışma yürütülmesi düşünülüyor.

2015-2016 eğitim-öğretim yılı itibariyla mezuniyet aşamasında olan öğrenciler ile mezunlar için başlatılacak Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı açılmasına izin verilen üniversiteler ve kontenjanlarını görmek için buraya tıklayınız

http://www.yok.gov.tr/documents/10279/19220/pedagojik_formasyon_egitimi_sertifika_programi_kontenjan_sayilari.pdf/

http://www.osym2016.com/node/558

Kontenjanlar farklı olabiliyor, üniversiteler ile bağlantı kurunuz. 2017 yılı için ösym linkini  takip edin.

 

Üniversite Adı                                    KONTENJAN

  • ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • AKSARAY ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • AMASYA ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • ÇORUM HİTİT ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • SİNOP ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • ANADOLU ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • ANKARA ÜNİVERSİTESİ 300 300
  • ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • IĞDIR ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • BARTIN ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • BAYBURT ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • BOZOK ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • OSMANİYE KORKUT ATA ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • DİCLE ÜNİVERSİTESİ 250 250
  • DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • DÜZCE ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • EGE ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • ERCİYES ÜNİVERSİTESİ 250 250
  • ERZİNCAN ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ 250 250
  • BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • FIRAT ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • TUNCELİ ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • GAZİ ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • GAZİANTEP ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • GİRESUN ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • HARRAN ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ 400
  • KAFKAS ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • KARABÜK ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 300 300
  • GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ 350 350
  • KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • MARDİN ARTUKLU ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • MARMARA ÜNİVERSİTESİ 400 400
  • MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • MERSİN ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • NİĞDE ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • ORDU ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • ARTVİN ÇORUH ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • SAKARYA ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • SELÇUK ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • SİİRT ÜNİVERSİTESİ 100 100
  • BATMAN ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • TRAKYA ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • NAMIK KEMAL ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ 250 250
  • YALOVA ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • UŞAK ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 250 250
  • GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ 200 200
  • BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ 150 150
  • GALATASARAY ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ 50
  • İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • FATİH SULTAN MEHMET ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • OKAN ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • UFUK ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • YEDİTEPE ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • HASAN KALYONCU ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • DOĞU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • GİRNE AMERİKAN ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • LEFKE AVRUPA ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • ULUSLARARASI KIBRIS ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ 50 50
  • TOPLAM 15.000
  •  

 ÖĞRETMENLİĞE KAYNAKLIK EDEN PROGRAM / BÖLÜM / DAL MEZUNLARININ ATANABİLECEĞİ ALANLAR

Resim1

Resim2

Resim3

Resim4

Resim5

Resim6

Resim7

Resim8

Resim9

Resim10

Resim11

 

Pedagojik Formasyon programına başvuracak öğrencilerin Tebliğler Dergisinin Şubat 2014 ve güncelleme yapılan yukarıdaki “kaynak atanabileceği alan” Ağustos 2014 sayısını inceleyerek başvuruda bulunmaları gerekmektedir.

 

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ ANABİLİM DALLARININ SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ-Abdullah Ayaydın

Resim Öğretmenliği ve Pedagojik Formasyon ile ilgili, Milli Eğitim Dergisini okuyunuz.

ara

MESLEKTE İLERLEME

Dört yıllık lisans eğitiminden sonra kendi alanlarında master ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, yüksek öğretim kurumlarında öğretim üyesi olabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU: Eğitim süresince öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar kurumu kredilerinden yararlanabilirler.

4-

Resim Öğretmenliği Bölümünde okumak isteyen Sanatçı Adayı Gençlerimizi bölüme kazandırma amacıyla;

Özel Yetenek Sınavlarına Hazırlık çalışmalarımızın 10 aylık eğitim programı sürecinde; doğru görme ve doğru algılamayla geliştireceği görüşünü, çizim teknikleri vasıtasıyla görsel dil ile ifade edebilmesini sağlamak için uyguladığımız yöntem ve çözümlemeler:

  • Çizgi-leke-doku kavramı ve çizgi çalışmaları
  • Perspektif Bilgisi
  • Desende Kompozisyon Bilgisi ve uygulamaları
  • Obje Çizimleri
  • Oran-Orantı
  • Konstrüksiyon
  • Işık gölge, Doku Çalışmaları
  • Form, Yapısal çözümler
  • Doku bilgisi ve Çeşitli  doku çalışmaları
  • Natürmort kompozisyonlar
  • İnsan anatomisi ve hareketleri
  • Portre, el-ayak etütleri-Anatomik detaylar
  • Figür canlı-cansız Model Desen çalışmaları
  • İleri düzey 1, 2 ve 3 noktalı Perspektif Bilgisi, İç-dış mekan çalışmaları
  • Resmin Geometrisi, figür-mekan ilişkisini kurma
  • İmgesel Konu Başlıklı Tasarımlar
  • Sergi Gezileri, Açık Hava Çalışmaları -peyzaj
  • Sanat Tarihi ve Kültürü görsel aktarımlar
  • Renkli, boya teknikleri çalışmaları

Sınavlara girecek öğrencilere verilen Temel Sanat Eğitimi konuları ve aşamaları, her ay sonunda değerlendirilir ve öğrencinin aylık gelişimi gözlenir. Gerektiğinde tekrarlar yapılır.

Bu derslerin amacı;

ataxÖğrencilerde kompozisyon bilgisini geliştirmek,

ataxGörsel hafızayı güçlendirerek bir beyin arşivi yaratıp sanatsal kurgulama yeteneğini arttırmak,

atax Öğrencinin bakış açısını ve görsel zekasını geliştirici, sanatsal algısını, yaratıcılığını arttırıcı alıştırmalarla, yetenek sınavlarında yeterli duruma gelmesini sağlamaktır.

 

gorseldilÇALIŞMA PROGRAMI EĞİTİM AŞAMALARI:

Eğitim sürecinde, Resim öğretmeni Nurşen Görşen’in çizerek-örnekleyerek anlattığı derslerden, görsel video sunumlar, canlı-cansız modeller ve kaynak kitaplardan yararlanılır.

Temel Çizim:  Üç boyutlu görme aşamaları;

Çizgi ve Işık – Gölge-Tarama Çalışmaları

El, göz ve beyin üçlüsünün aynı anda hareket etmesiyle gerçekleşen çizim olgusunu işlediğimiz derstir. Oturuş, kalem tutuşları, çizgi çeşitleri, ölçü alma, temel formların çizimleri, obje çizimleri, etüt çizimler-doku çalışmaları yaptırılarak öğrencinin görüşü geliştirilir.

Perspektif Bilgisi: İlk aşamada verilen, kompozisyon kurgusu içinde varlıkların zemin ile ve yakın-uzak plan ilişkilerinin, uzaklaşan görünümlerinin işlendiği basit derinlik bilgilerini içeren derstir. Nesnelerin yüzeylerini görerek sahneye-kağıt düzlemine aktarma çalışmaları yaptırılır. Şubat ayından itibaren ileri düzey perspektif bilgileri ile iç ve dış mekan çözümlemeleri içinde derinlik, espas, rakursi öğretilerek hayali kurgu çalışmalara-imgesele geçilir.

Desen Bilgisi: Geometrik formlar içinde göreceğimiz basit objelerden, çoklu objelere, sonrasında Antik figür detayları olan Tors, Büst gibi modeller vasıtasıyla figür çizimine başlanır. Bu derste canlı veya cansız modelden çizim yaparak kompozisyon, kağıdın kullanımı, oran-orantı, beden dili, hareket ve anatomi ile ilgili bilgiler verilir. Kumaş, metal, cam, ahşap vb. farklı dokuları, figürde anatomik kaplamalar yoluyla; Perspektif ve nesne konusuna hakim çizimleri, Perspektif ve iç-dış Mekan Çizimlerini, figürün mekanla ilişkisini kurarak resmin geometrisini öğrenir. Hızlı hareket çalışmaları – kroki ve eskizler bu ders kapsamındadır.

Anatomi Bilgisi: İnsan figürünün, hayvanların ve cansız varlıkların Anatomik detaylarının işlendiği derstir. El, kol, ayak, bacak, portre, gövde, kalça gibi insanın beden yapısındaki anatomik oran orantının anlaşılması ve parçaların bütünle ilişkisinin -proporsiyonun- görülmesi sağlanır. Öğrenci ayrıca hayvan, bitki, veya cansız varlıkların yapısal özelliklerini inceleyerek anatomik detayları çözümler.

İmgesel Tasarım:  Özgün, yaratıcı fikirler üretebilmek, hayal gücünü geliştirmek için sözel ve uygulama çalışmalarının yapıldığı eğitimdir. Öğrencinin hayalinde imgelediği bir konuyu çizerek kağıda aktarabilmesi için; desen tekniği, perspektif-rakursi, anatomi  bilgilerinden yararlanarak kendi beyin arşivine kaydettiği; hayvanların, taşıtların, araçların, objelerin, dokuların, mekanların çizimlerini, yani referans alacağı elemanları kullanacağı alandır.  Canlı modelde ya da imgesel Sınav sorusunda öykünün geçtiği döneme uygun kıyafet, bina, mekan çözümlemeleri ile ışık-gölge, espas, form-zemin ilişkilerinin anlaşılması sağlanır. Geçmiş yıllara ait yetenek sınavlarında sorulmuş örnek soruların çizimleri, örnek çalışmalar bu dersin kapsamındadır.  

[”Genellikle gördüğümüz şeyler, sadece önceden algıladığımız şeylerdir; önceden algıladığımız şeylerse, sadece bizim için etiketlenmiş şeylerdir ve bu etiketler de zihnimize damgalanmıştır. Etiket stokumuzu kaybedersek, zihinsel olarak dünyanın ortasında kayboluruz.” William James’in, insanın yaşam sürecinde edindiği deneyimlerle oluşturduğu beyin arşivinin önemini vurgulayan sözüdür.]

Sanat Tarihi-Genel Kültür: Görsel anlatımlı sunulardan yararlandığımız programdır. Türk sanatının en önemli isimlerinden Özdemir Altan’la “Resim, Sanat Tarihi, İzm’ler, Ressamlar” üzerine yapılan söyleşi videolarından; Sanatın insanı nasıl yarattığını izleyen öğrenci:  Kaynak kitap ve dergiler, çizgi roman kareleri yoluyla ilkel insandan günümüze, sanatın nasıl geliştiğini ve toplumları nasıl etkilediğini öğrenir. Sanatsal kültürünü artırarak yaratıcılığını geliştirir. Ayrıca sanat ve tasarım dünyasıyla ilgili eserler ve kişiler tanıtılır ve öğrencinin sanat terimlerini öğrenmesi sağlanır.

Renk Bilgisi: Genelde, Eğitim Bölümlerinin sınavlarında karakalem çalışma istenir.

Üniversitelerin her yıl uygulamalarda yaptıkları değişiklikler takip edilir. Portfolyo istenecekse hazırlığı yapılır.

Portfolyo Programı: Portfolyo nedir, nasıl hazırlanır, nelere dikkat etmelidir? Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

 

  • kalembarProgramımızın gereklerini yerine getiren, devamlı – düzenli tekrarlarla çalışan öğrenciler için başarılı olacakları konusunda iddialıyım: Nasıl bakacağı, çizeceği öğretilir. Algısı arttırılır. Doğru Görüş geliştireceği için nerede hata yaptığını anlar. Sınavda başarı sağlamada yeterli hale gelir.
  • Hızlandırılmış programda Temel Çizim, Algı, Anatomi, Sanat Tarihi, Perspektif, İmgesel olarak altı farklı dersten oluşan program uygulanır.
  • Daha önceden çizim yapanlar – desen eğitimi almış olup kendini geliştirmek isteyenler programın istedikleri yerinden başlayabilirler.

73

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eğitim Fakülteleri-Resim Öğretmenliği için 18 cevap

  1. ahmet dedi ki:

    bu bölümlerin (resim) başvuru yapılırken ygs baraj puanları kaç acaba?

    • görseldil dedi ki:

      Genelde, Güzel Sanatlar Bölümleri sınavlarına giriş için 180 puan isteniyor. Meslek Liselerinde sanat bölümü okuyanlar 140 puanla sınava alınıyordu. Bu yıl orta öğretim başarı puanı kaldırıldı. Her yıl değişiklikler olabiliyor, sınavına girmek istediğiniz okuldan ya da diğer üniversitelerin web sitelerinden gelişmeleri takip edebilirsiniz. Geçen yıl Çankırı Güzel Sanatlar ve Hacettepe Üniveresitesi yetenek sınavları puanını aşağı çekti 140 puanla aldı.

      • fadime dedi ki:

        ben 7.sınıfım ben resim Öğretmenliği okumak istiyorum ama saat varmı ve nakadar tutuluyor ben bursa da okumak istiyorun nereyi okucam

      • görseldil dedi ki:

        Merhaba.Okulundaki resim öğretmenine Bursa’daki Güzel Sanatlar Lisesinde okumak istediğini ve sınavlara hazırlanmak istediğini söyle. Şimdiden yetenek sınavlarına hazıklan, 8 . Sınıf sonunda TEOG sınavlarına girerken GSLise sınavınada gireceksin. Teog sınavının %30 u + resim yetenek sınav notunun ortalaması yüksek olmalı.

  2. Hbpdyg Mlçr dedi ki:

    ben sağlık meslek lisesi çıkışlıyım resim öğretmenliği bölümü okumak için ne yapmam gerekiyor

    • görseldil dedi ki:

      Herhangi bir liseden mezun olanlar, resim öğretmenliği yetenek sınavlaŕına girebilmek için YGS’den en az 180 veya üzerinde puan almalıdir. Hangi Egitim Fakültesinin yetenek sınavına girmek istiyorsanız sinav takvimini okuyun. Genelde görüşünuzu ve yaratıcılığınızı ölçen iki aşamalı sınav yapıyorlar. Alacağınız resim notunuz kadar YGS puanınızın da yüksek oluşu kontenjana girebilmenizde etkilidir. Sınavlara katılımlar cok, kontenjan sayısı az olduğu için ciddi-sıkı bir sınav hazırlığına gurin. Sizi yetenek sınavlarına hazırlayacak bir çizim-desen kursuna gidin ve YGS.sınavından yüksek puan almaya bakın.Iyi şanslar, başarılar dilerim.

  3. hülya dedi ki:

    ben acikogretim lisesi okuyorum üniversite de resim bölümünde egitim almaak istiyorum ..puanlarin en az 140-180 oldugunu söylediniz ancak ben internetten taban puanlarina baktim ama en az 340 puan istiyorlar. bu konu hakkinda bilgi verebilirmisiniz .Ayrica resim bölümünü kazanabilmek icin hangi yollardan gecmeli ögrenebilir miyim sizden??

    • görseldil dedi ki:

      Her fakülte bölüm sınavlari için kendi puanını belirler. Sınav klavuzu okulun web sayfasında yayınlandığında takip edin. Resim Bolümü ićin karakalem desen + renkli çalişmalarınızdan oluşan portfolyo istenebilir.

  4. hayat dedi ki:

    merhaba iyi gunler ben resim ögretmenligi okumak istiyorum da ne yapmam gerekiyor acaba biraz bilgi verirmisiniz

    • görseldil dedi ki:

      Merhaba. Liseyi bitirip YGS sinavından,sınavına girmek istediğiniz Eğitim Fakültesinin istediği puanı almalısıniz. Yetenek sınavları için Desen-imgesel kursuna gidin.

  5. seda dedi ki:

    ben güzel sanatlar lisesi 10. sınıf öğrecisiyim ve izmir 9eylül üniversitesinde eğitim fakültesi okumak istiyorum.o kadar araştırdım fakat bi bilgiye ulaşamadım..yeri tam olarak 9eylül güzel sanatlar fakültesinin içerisindemi.yoksa başka bir yerde mi biraz anlatırsanız sevinirim

  6. Nur dedi ki:

    Yetenek sınavına girecekler neden lys ye girmiyo eğer lys ye girersek yetenek sınavına girme şansımızımı kaybetmiş oluyoruz

    • görseldil dedi ki:

      LYS sınavlarınada girebilirsiniz. Bazı üniversiteler puanla öğenci alıyor.
      YGS ve LYS den hangisinin puanı yüksek ise onu gećerli kabul ediyorlar.

  7. nefise dedi ki:

    Merhaba ben yoga barajını geçemedim en yüksek puanım 178 kursa gidiyorum bunun la resim öğretmenliğine girebilirmiyim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s